Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Helhetlig Design?

Tor2

Member
Hei!

Trenger råd og tips om designet i sin helhet på dette nettstedet.
http://www.qoalafied.com/

To do list som ikke er gjennomført
- Logo halveis mellom header og slider (tips mottas om du har en lettvint kode)
- Blogg hocedside må overhales. Beholder eksisterende design under overhaling.

Ellers er det bare bakgrunnsarbeid med optimalisering og sikkerhet som gjennstår. Beklager sen lastetid på siden, vi jobber med å få til en enda bedre løsning.

Spørsmål.
  • Ditt førsteinntrykk?
  • Header og footer, fungerer det?
  • Sideoppsett og design, noe vi bør endre?
Det er en god del "content" der inne, og forventer ikke at noe skriftlig skal leses i det hele tatt.
 

Stoppet

Banned
Om mulig kanskje også oversette siden til spansk, fransk og tysk? Eventuelt norsk (norsk bare fordi jeg regner med at dere kan det, ikke fordi det er et stort publikum)? Slik at man kan velge språk. Jeg tenker da for å få et mye større publikum. Men det kan jo kanskje bli litt dyrt.
 

Tor2

Member
Om mulig kanskje også oversette siden til spansk, fransk og tysk? Eventuelt norsk (norsk bare fordi jeg regner med at dere kan det, ikke fordi det er et stort publikum)? Slik at man kan velge språk. Jeg tenker da for å få et mye større publikum. Men det kan jo kanskje bli litt dyrt.
Siden er allerede oversatt til Norsk, men siden vi flytter siden mellom to serverparker er den ikke aktivert enda :)
Vi bruker WPML, og er ganske fornøyd.

Siden blir forøvrig oversatt til Kinesisk og Spansk i tillegg til Norsk og Engelsk, dette er noen måneder frem i tid. Vi ønsker å ha designet mest mulig ferdig før vi setter i gang med språk :)
Det er mye mulig vi også tar oss arbeidet å oversette til Svensk, Dansk, Finsk, Tysk og Fransk

Takk for tilbakemelding!

(forøvrig er det svindyrt å oversette, prisen for siden vår for øyebliket ligger på rundt 20 - 25,000)
 

ronorio

Active Member
Veldig pen side.
Stilig design.

Bruker du en form for slider plugin til Wordpress?

Selv om siden laster kjapt, er mange elementer svært trege og gjør at siden ikke vises korrekt uten en refresh/reload.

Jeg testet med Chrome, og Firefox, og ingen av disse nettleserene dro ned hele siden på første forsøk. Elefanten/slideren på hovedsiden står og jobber, men fullfører ikke av seg selv. Bildet av Eiffeltårnet (ved siden av "Who are we") viser bare delvis. En refresh/reload måtte også til her. Vet ikke om dette kanskje har noe med html cache instillinger (plugin?) eller en asynkron lasting av siden.

Responsivt design, meget bra.

Blog-delen har dårlig fontvalg. Det er for liten skrift, eller for lite markert skrift på både overskrifter og vanlig tekst. Gjør hele blog-delen tung å lese.

Ingen SSL. Det er den nye standarden nå. De fleste (seriøse) hostingselskap tilbyr dette gratis nå og er noe som kreves for god SEO.

Hvor mange besøkende har du? Om dette er en multilingual side med mange besøkende trenger du en god host!
 

Tor2

Member

Hei, og takk!
Bruker slideren som kommer med Avada Theme. Fusion Slider heter den.
Tror det er en lazy-load instilling eller cache som er greia, tweaket en del i går så kan reverte å se hvor det ble for aggresivt! :)

SSL og Fontvalg på bloggen skal fikses, setter utrolig godt pris på en slik tilbakemelding da det er akkurat hva vi trenger :)

Ca 30 - 40 unike per dag, så ingenting å skryte over. Fleste er pull fra FB eller INSTA. I snitt kanskje én fra søkemotor.

Siden er allerede oppe å går på Norsk, (putt .no bakom). Vi bruker Siteground.com med den avansert pakken.
Helt enorm service og veldig fornøyd med serveren, byttet fra PROISP (som også fungerte bra, men litt treg service for min smak) og gikk ned over 1 sekund i load-time.

Når den oversettes til flere språk må jeg se hvor mye load det blir, men akkurat nå går det veldig greit.

Learning by doing?
Takk for tilbakemelding!
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg ville foretrukket å ikke hatt footeren der. Når jeg laster en side ser jeg alt også i toppen (så: alt dobbelt), og jeg sitter igjen med at footeren er i veien for det som jeg vil se på (dvs: jeg vil scrolle nedover).
Ellers er det litt vas med js og jQuery (sjekk console).

Tips: Bilder som denne
http://www.qoalafied.com/wp-content...hot-2018-02-01-at-19.14.13-e1517607415464.png
kan du lagre som progressive jpg. Da har man noe å se på mens man venter, i tilfelle man vil vente.

Lykke til med kontinuerlig oppdatering. Det krever en del utholdenhet.
 

Tor2

Member
Jeg ville foretrukket å ikke hatt footeren der. Når jeg laster en side ser jeg alt også i toppen (så: alt dobbelt), og jeg sitter igjen med at footeren er i veien for det som jeg vil se på (dvs: jeg vil scrolle nedover).
Ellers er det litt vas med js og jQuery (sjekk console).

Tips: Bilder som denne
http://www.qoalafied.com/wp-content...hot-2018-02-01-at-19.14.13-e1517607415464.png
kan du lagre som progressive jpg. Da har man noe å se på mens man venter, i tilfelle man vil vente.

Lykke til med kontinuerlig oppdatering. Det krever en del utholdenhet.

Jeg venter på en oppdatering som skal gjør at footeren ikke dukker opp før i bunnen.
Ikke rutinert nok med JS og jQuery, hva tenker du her?

Går over de agressive cache og lazy-load senere i dag, så skal det problemet løse seg fint. Load time på ca 700ms er vel snittet før denne buggen.

Snakker om! Er på den tredje måneden, jeg er ikke webutivkler og er avhengig av guides og hjelp fra de stedene jeg faktisk har betalt for noe. (siteground er fantastisk).

Ellers har jeg fulgt denne guiden. Helt fantastisk.

Takk for svar, setter umåtelig pris på det!
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg ville også sagt: ikke gå videre til neste plass før du er lei. Du kan gjerne også oppleve det å være grundig lei, slik at du ikke føler deg bare som turist/gjest. Det er da man begynner forstå den andre kulturen mye mer.
Men sånt handler mer om verdensbilde og hva man tenker gjøre med livet enn nettsidedesign (men så tipper jeg at dere ikke av ren narsis (narsicisme? jeg vet ikke hvordan det staves) lager en slik nettside - det krever en del tid og ressurser).
Som sagt: lykke til!
 

Tor2

Member
Jeg ville også sagt: ikke gå videre til neste plass før du er lei. Du kan gjerne også oppleve det å være grundig lei, slik at du ikke føler deg bare som turist/gjest. Det er da man begynner forstå den andre kulturen mye mer.
Men sånt handler mer om verdensbilde og hva man tenker gjøre med livet enn nettsidedesign (men så tipper jeg at dere ikke av ren narsis (narsicisme? jeg vet ikke hvordan det staves) lager en slik nettside - det krever en del tid og ressurser).
Som sagt: lykke til!

Hele nettsiden er ett tannhjul i et langt større prosjekt, så det er mer egoisme (vi har lyst til å oppleve verden, og dele det med andre fordi vi liker det) enn det er noe annet. Så ved siden av nettsiden bygger vi nettverk, planlegger tur, har faste jobber og familie. Derfor det går litt treigt, og også derfor jeg ikke har tid til å sette meg inn i hver enkelt detalj når det kommer til websider - selv om jeg skulle ønske :)

Det er bare siste finpussen med nettsiden så er vi i mål. Slik som den er nå kan den fint besøkes, men jeg er pirkete og vil ha alt relativt optimalt.
 

Tor2

Member
Blog-delen har dårlig fontvalg. Det er for liten skrift, eller for lite markert skrift på både overskrifter og vanlig tekst. Gjør hele blog-delen tung å lese.

Glemte å spørre. Tips til fonts? Har lest litt rundt nå, men blir ikke klok.
Har lyst å hoste en på serveren istedenfor å dra fra nettsted (googlefont).
 

Tor2

Member
Oppdatering:
- SSL er lagt til, hele siden er nå SSL beskyttet.
- Fikset problemet med at slider ikke laster (ser på deg WP-ROCKET: Static Files: JS request reduce)
- Cloudflare er aktivert.

Ellers blir det til å se på bloggfont i morgen, samme som at siden ble merkbart tregere å laste når JS ikke var kombinert til en fil.

Takk for alle tilbakemeldinger. Setter utrolig stor pris på det!
 

ronorio

Active Member
Jeg ble aldri helt fornøyd med WP Rocket. Det er en dyr løsning ikke minst.

Jeg har brukt WP Fastest Cache (Premium, $39 lifetime pr. site) på noen siter og det har fungert godt.

EN liten ting som bør nevnes - disse guidene du finner om "hvordan ditt hvordan datt", de har ofte affilierte lenker og representerer ikke alltid de beste verktøyene/metodene for deg. Lurt å gjøre litt research.

Gå for en font som er letter å lese. Prøv deg frem.
 

Tor2

Member
Jeg ble aldri helt fornøyd med WP Rocket. Det er en dyr løsning ikke minst.

Jeg har brukt WP Fastest Cache (Premium, $39 lifetime pr. site) på noen siter og det har fungert godt.

EN liten ting som bør nevnes - disse guidene du finner om "hvordan ditt hvordan datt", de har ofte affilierte lenker og representerer ikke alltid de beste verktøyene/metodene for deg. Lurt å gjøre litt research.

Gå for en font som er letter å lese. Prøv deg frem.

For øyeblikket er jeg storfornøyd med WP Rocket, WP fastest Cache har jeg lest mye godt om så om det skulle bli bytte blir det den veien.

Helt enig, har vært borti mye slurvete og dårlige guider. Jeg har kun basiskunnskap om websider og hvordan de fungerer, men ofte skinner det tvers igjennom.

Jeg fant derimot denne guiden her, med den fantastiske tittelen:

How I Optimized My Slow WordPress Site To Load In .2s (With 100% Pingdom + GTmetrix Scores): A Comprehensive List Of 40+ Up-To-Date WordPress Speed Optimization Tips.

Langt som et vondt år er den, men etter å ha fulgt den til stort sett punkt og prikke må jeg si at den leverer det den lover. Tidlig spesifesrte artikkelforfatter at man burde jobbe mot å ha minst mulig plugins, da skjønte jeg at jeg var på riktig sted. Det jeg også likte var at for alle betalte alternativer var det gratis-alternativer.

Etter 2 - 3 uker med lesing gjennom forskjellige guide, med forskjellige kvaliteter i negativt fortegn kan jeg varmt anbefale den der. Fra en load-tid på 6 sekunder og ned til 1 sekund uten å kunne spesielt mye. Alt jeg gjorde var å følge guiden og det han sa til punkt å prikke.

Gull for sånne som meg som må prioritere tiden og ressursene mellom flere andre deler av prosjektet. Nå er det engang slik at jeg kan laste siden på 0.2 sekunder og den kan se ufattelig pen ut, men er det ikke godt innhold er jeg like langt som starten.

Skal teste forskjellige fonter i dag, anbefaler du / dere å skifte ut fonten på hele siden i så tilfelle? Mange av sidene er lange, omfattende og tar opp til 10 minutter å lese gjennom.
 

ronorio

Active Member
Som nevnt tidligere er det fonten på blogg delen. De andre delene har gode fontvalg, og er lette å lese.
 
Topp