Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hellu

fabbz

Medlem
Heisann!

Mitt navn er Fabian, er 20 år og kommer fra Tromsø!
Har snoket på dette forumet ganske lenge nå, og endelig har jeg
opprettet meg en bruker! *på tide kanskje?*

Anyway.. Til vanlig jobber jeg er Xerox, elektronikken til Kopimaskiner, plottere,
printere og alt det som er. Har startet mitt eget firma nå, og målet mitt er å
ha mitt eget webhosting firma som tilbyr div webløsninger.
Har jobbet med et CMS system ganske lenge og det tilnærmet ferdig, og
skal begynne å selge det om en stund. Har invistert i noen rackservere fra DELL og de kommer på nett om en uke eller to på en egen dedikert fiberlinje.

Har drevet med PHP og div andre språk i flere år, men PHP er det jeg liker best.
Knoter en del med C, og det får man fort behov for når man lager litt større løsninger.
Da har man behov for kjappere scripts da er jo PHP ingenting i forhold til C.
Første gang jeg fikk bruk for C var da jeg og en kompis lagde et spill og vi
hadde et PHP script som ble kjørt som en Chronjobb. Vi fikk så mye trafikk at
jeg måtte kode dette om til C og da gikk det mye kjappere.

Bah.. Dette ble jo bare tull, og masse bambusprat!
Anyway, Hei allesammen!
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Velkommen til forumet Fabbz ;)

Har faktisk en xerox kulepenn liggende rett forran meg her :p hehe
 

fabbz

Medlem
@Helge: Heh, har også noen av dem. ... Sjokk :rolleyes:

@Mattis: Tror også det, har jo vært "anonym" her ganske lenge.

Takk takk :)
 

picxx

Well-Known Member
Velkommen til webforumet :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Uff - det er leeeenge siden jeg har holdt på med C.
Synes at php er så raskt at det er latterlig, men hvis C er enda kjappere, jo - da kommer det enda flere 0 mellom komma og det mest signifikante tallet.

Som tips: Uansett om du skal drifte sider eller lage de: det er kundekontakten som er viktigst. De fleste bedriftskunder slutter å hoppe til andre leverandører for å spare 100 kr, så har du de og pleier du forholdene har du sålenge du ønsker.

Ellers velkommen. De fleste her er snille, og noen er på ferie. Selv er jeg en far i saueklær (= har 4 unger og har ullsokker på meg).
 

fabbz

Medlem
Kundekontakt er faktisk ganske viktig. Om kunden synes at du er hyggelig og er flink til å følge opp og rask med å få gjort det du lover så betyr det mer enn å spare penger.
Kvalitet vs Kvantitet..

Takk skal du ha Pong, og jeg har også lester på meg.. Har hatt influensa de siste dagene og lurer på om det kanskje er Svineinfluensa ? :O
 

peterandrej

pensjonert moderator
Velkommen til WF. Artig med flere som holder til i Tromsø.
Hvis du leter etter lokaler, så leier et par av oss her på WF borte i Scaniabygget på Lunheim. Hvis flere kommer bortover får vi snart et slags "miljø" der borte.

Hyggelig med nye medlemmer.
 

fabbz

Medlem
Kult, ja har lest meg til at du holder til der borte, og jeg bruker å være der i ny og ned gjennom Xerox jobben min. Hvem er det du deler med?
 

fabbz

Medlem
Hmm.. For øyeblikket har jeg ikke behov for dette siden den er sekundærjobben min,
men skal holde det i bakhodet fordi det hadde vært artig å ha et web "miljø".

En del av kundene mine spør etter nettbutikkløsninger og da bruker jeg å sende
de videre til dere i og med at jeg ikke leverer slik løsning selv. Dere leverer et kjempe produkt! :)
 

fabbz

Medlem
Det viktigste er at ingen bestemmer over meg, jeg trenger ikke betale blodpris for leie av en dedikert server, og tilslutt så sitter jeg med mine egene servere.
Vet ikke, har en bedre følelse når jeg eier. Liker å sette opp servere og tukle slikt selv. Målet er å en dag ha mitt eget severfirma som driver med colocation
og den type server tjenester. Tenker at om jeg kjøper noen servere med en gang enn å leie en server i tre.
Da kunne jeg jo brukt de pengene på server og ikke på leie. If you get my drift ? Dette er jo langt frem i tid, men en plass må man jo starte.

Jeg er ikke noen fan av å leie, verken film eller leilighet :)

Takk takk :)
 
Topp