Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hemlighetsmakeri i Norge?

Hej

Jag blir mer och mer förundrad vilket hemlighetsmakeri allt ska vara i Norge, speciellt när det gäller priser och så. Sitter och fixar med min sida och ser att ingen aktör skriver ut vilka grossister de har, just i smink verkar det även vara svårt att få info gällande produktionsdatum och så(det sistnämnda gäller hela Europa). Så jag tänker skriva ut det på min sida.

Kollade runt lite och såg att blivakker bland annnat hamnat i lite blåsväder med sin parallellimport. De vägrade svara på vilka grossister de använt sig av bland annat. Vore det inte lämpligt med en lag om detta? Parallellimporterar man så är man tvungen att ange källan till kund, detta motverkar ju piratkopior och så. När det kommer till Datummärkning/batchkoder är också ett redskap mot piratkopior. Vore kanske lämpligt att alla som säljer sminke skriver ut produktionsdatum på sin hemsida?

Det vore ju fantastiskt bra med en prisjämförelse sight med grossister och butikspriser, då ser ju kunden om det är ett skäligt pris, någon som kan bygga en sådan här tack! Grossistpriser i Europa läggs ofta ut på Nätet, men här i Norge är det superhemligt verkar det som.
 

erlsae

Medlem
Hvorfor skal disse tallene offentliggjøres når det ikke er noen lov som sier at de skal gjøre det? Nettbutikker ordner gjerne gode priser på enkelte sortiment og varer, det vil bare resultere i problemer med konkurrenter om de får vite prisene.
 
Topp