Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hente adresse eller gatenavn basert på GPS-koordinater

HelgeSverre

Member
Kartverket har noe som gjør nesten det du ønsker, men du må "hacke" det till lit da deres api henter ut alle adresser innenfor et område (firkant):

(Basically, pluss på/trekk ifra et par pointer fra geo posisjonen slik at du får en relativ liten boks rundt adressen, også får du loope igjennom di resultatene som kommer tilbake og vekte opp det gatenavnet som vises mest og anta at det er riktig, ikke nydelig, men funker kind of)

http://ws.geonorge.no/adresse/dok/AdresseWS_sok.html#Søk innenfor gitt område



Anbefaler å bruke Geocoder pakken opp mot Google maps e.l
https://github.com/geocoder-php/Geocoder
 

HelgeSverre

Member
Fint - da har vi både en (kjapp) løsning med Google, eller en statlig løsning med Kartverket.
Så får kunden avgjøre. Sweet!

Noen grunn til at kunden ønsket en "statlig" løsning?
Google løsningen er helt klart det beste alternativet..
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Teknisk sett helt sant, samt rimeligst å implementere.
Men jeg tenker bl.a.
  • Noen tenker langsiktig og mener kanskje det ikke er så heldig å bruke G sin løsning, som sikkert har en logg.
  • Valg øker aksept: kunden får en følelse av å være involvert og løsningen blir litt kunden sitt.
 

HelgeSverre

Member
Teknisk sett helt sant, samt rimeligst å implementere.
Men jeg tenker bl.a.
  • Noen tenker langsiktig og mener kanskje det ikke er så heldig å bruke G sin løsning, som sikkert har en logg.
  • Valg øker aksept: kunden får en følelse av å være involvert og løsningen blir litt kunden sitt.

- Har mer tro på google en den norske stat eller kartvesenet.


- Kunden har ingen erfaring eller forkunnskaper til å kunne ta et slikt valg bevist, her er det din oppgave som utvikler å velge beste alternativt for kunden.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
G's forretningsmodell er annerledes enn statens. Har de monopol er det lite i veien for de å ta betalt (G fikk akkurat en bitchslap fra EU). Jeg husker fremdeles tiden da AdWords ikke fantes...

Jeg har hatt mange situasjoner der løsningen min var såpass langt fram at kunden ikke klarte følge med. Det passer jeg meg for, og lar heller kunden velge underveis - (og som regel det jeg mener). Men så har denne kunden erfaring og forkunnskaper.

Teknikk er bare én side i utviklingsprosjekt.
 

Sven

New Member
Finnes det en tjeneste som gir kommune og nærmeste stedsnavn, og ikke gateadresse, for det punktet som oppgis?
 
Topp