Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hente innlegg fra en wp-side til en ny kategori på annen wp-side

metallian

Medlem
Er det en enkel måte å gjøre dette på?

har en side som jeg skal legge ned- 20-30 av innleggene ønsker jeg å flytte til en annen side jeg har-med bilder og alt. Nå er det jo ikke flere innlegg enn at det i nøden går å gjøre dette manuelt-men med bilder osv vil det jo ta endel timer og jeg antar det er en løsning for dette men på "import" finne rjeg bare løsninger for henting fra blogger mm?

Så er jeg litt bekymret for at dette blir sett på som duplicate-hvor fort/hvordan avslutter jeg den andre siden for å unngå dette? Har noen mnd igjen på webhotellet så ser for meg å bare redirecte når jobben er gjort, altså redirecte til den siden ejg flytter artiklene til, ikke redirecte hver enkelt artikkel.
 

Bjørnar

Gründer
Verktøy - Eksport på gammel side, og Verktøy - Import på ny side.

Velg nederste alternativ ved import:

Skjermbilde 2020-04-27 kl. 15.18.33.png
 

metallian

Medlem
Verktøy - Eksport på gammel side, og Verktøy - Import på ny side.

Velg nederste alternativ ved import:

Skjermbilde 2020-04-27 kl. 15.18.33.png

Se der ja-når jeg åpner den får jeg opp denne:

"Hei! Last opp din WordPress eXtended RSS-fil (WXR) og vi vil importere innlegg, sider, kommentarer, tilpassede felt, katgorier og stikkord til dette nettstedet."

Hvor finner jeg denne filen på siuden jeg skal hente innlegg fra?
 

metallian

Medlem
Takker for hjelp - da er flytting gjennomført :)

Jeg tenker benytte meg av det lille SEO siden har frem til webhotellet utgår, det enkleste er vel å få leverandøren til å bare redirecte hele siden? Slik den ligger nå har jeg jo "duplicat content" og usikker på om google forstår at det er meg selv som driver og flytter så det må jeg jo få gjort noe med...
 

ronorio

Active Member
I et scenario hvor gammel.com skal bli nyside.com, med identisk eller delvis identisk innhold, kan du melde flytting av gammel.com til nyside.com i Google Search Console.

Hvis nettstedet nyside.com har annet design, layout, egenskaper etc. vil du i en periode oppleve fall i rangeringen.

Husk å oppdater nettstedkart hvor identisk innhold taes bort fra gammel.com, eller benytt canonical links. Canonical links forteller Google hva som er originalt innhold, og hva som er en kopi.

Deretter kan du videresende trafikk fra gammel.com/innlegg-123 til nyside.com/innlegg-123.
 
Topp