Henvisningstrafikk Analytics - forandring?

En tråd i 'Analytics' startet av zapotek, 9 Okt 2013.

1. zapotek

zapotek Medlem

Har jeg plutselig blitt blind på begge øynene, fått dobbeltsidig Alzheimerutbrudd, eller har Google gjort store endringer på brukergrensesnittet i Google Analytics siden igår?

Jeg finner ikke knappen for å vise henvisningstrafikk lenger. Kun trafikkkilder på "umiddelbar trafikk".

Flere som sliter med det samme?

2. zapotek

zapotek Medlem

3. aabbcc Guest

Ja. La merke til det i dag tidlig jeg også. Nå som man omtrent ikke får søkestrenger lenger så er det kanskje greit for analytics å gjemme de litt bort..

4. zapotek

zapotek Medlem

Oppfølgjarspørgesmål:

Trafikk er jo nå delt inn i 4 kanaler: Organiske søk, direkte, henvisningstrafikk og sosialt.

Under "sosialt" vises bl.a. trafikk fra Facebook og Google+, men hva menes når det plutselig står "Wordpress" der? Er dette trafikk fra kommentarfelt, eller blogger på Wordpress.com eller er det noe annet?

5. aabbcc Guest

Ser ut til å være blogger på wordpress.com. Men noen ganger kommer disse treffene inn som referanser ser jeg.

Jeg er ikke veldig fornøyd med "oppdateringene" i analytics i det siste. Jeg synes det blir vanskeligere å se hva som stammer fra hva. Men det er kanskje bare at det er nytt som forvirrer meg.

6. zapotek

zapotek Medlem

Nå må dere slappe av litt kjære G. Nye endringer på brukergrensesnittet igjen (siden igår)!

7. Travellingman

Travellingman Nettgrunder

8. zapotek

zapotek Medlem

Blant annet er "destinasjonsside" på trafikk fra ulike kilder flyttet fra "brukeradferd" til et nytt sted som jeg ikke kommer på i farta uten å logge meg inn.

9. metallian

metallian Medlem

HAr ikke vært så aktiv på GA sidene i det siste, var innom før helgen og da gikk jeg meg vill og måtte gå hjem med uforettet sak.

10. zapotek

zapotek Medlem

Bare for å quote meg selv. Ser også henvisningstrafikk fra "blogger.com" under "sosialt" nå.

Håpeløse greier egentlig, aner jo ikke hvilken blogg på blogspot denne trafikken kommer fra.

Del denne siden