Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp! Kjøpsavtale ikke overholdt

budwaiza

New Member
Sommeren 2013. 1 juli , underskrev jeg en avtale på Utvikling av community-løsning for Internett.

Det skulle ta 5mnd og 1 mnd buffer for å teste ut bugs før lanseringen. 1 Desember.

Vi hadde veldig bra kommunikasjon på starten og jeg fikk regelmessig oppdatering og jeg så progressen.
Men etterhvert så gikk ting saktere og kommikasjonen ble dårligere. Jeg måtte mer og mer mase om, hva skjer?! Ble lovt at alt var i orden og gikk som planlagt og deadlinen skulle ikke være noe problem.

Deadlinen ble ikke overholdt og jeg hørte heller ikke noe fra de. Koderen som var fra filipinene hadde hatt visse problemer, først tyfoner, så internett, så ditt og datt. Det viste seg at mye av grunnen til forsinkelsen fra hans side var pga av samlivsbrudd. Jeg har nå siden deadlinen 1.desember 2013 blitt lovt at siden nesten var ferdig.

Jeg krevde en pris reduksjon og slapp å betale siste nedbetaling. Men ble igjen lovt at siden skulle bli gjort ferdig. Men igjen så er kommunikasjonen med den jeg signerte ikke tilstede og tomme løfter.

Tanken bak community løsningen var at jeg skulle selge annonse plass og hadde en sponsor som betalte 10.000kr for å være oppført med banner der. Denne sponsoren har jeg nå mistet fordi han syns det virket useriøst, å ønsket ikke investere mere penger på et uferdig produkt.

Nå ønsker jeg å heve kjøpet av community løsningen og engasjere en ny seriøs bedrift som kan levere det jeg ble lovt. Hvordan er reglene for dette?


Legger med en utkast av kontrakten som er underskrevet:

Utvikling:

• Prosjektering av webløsning

• Utvikling av skreddersydd webdesign

• Oppsett av løsning i Custom PHP i henhold til tilsendt prosjektbeskrivelse

• Skreddersydde moduler i henhold til tilsendt prosjektbeskrivelse

Pris kroner 34.950,- eks mva (Se betalingsbetingelser)

Drift:

• Installasjon på egen server er inkludert

Andre tjenester:

• Spesialutvikling ut over tilsendt prosjektbeskrivelse, pris etter avtale

• Support, pris per time

• Pris per time er kr. 595,- eks mva

Betalingsbetingelser – «Pay By Milestone»

1. Kr. 6.500 eks mva med forfall 01.07.213

2. Kr. 6.500 eks mva med forfall 01.08.213

3. Kr. 6.500 eks mva med forfall 01.09.213

4. Kr. 6.500 eks mva med forfall 01.10.213

5. Restbeløp forfaller med overlevering av godkjent løsning på ønsket server.

Tid for utvikling estimeres til 5 måneder. Oppstart: 01. juli 2013.

Utviklingstid

Oslo, 24. juni 2013


-------------------------------


Jeg har prøvd å være sammarbeidsvillig nå lenge, men kunden virker ikke å prioritere dette på noen måte.
Denne nettsiden skulle i teorien har produsert inntekt på annonseplass nå siden 1. Desember.

Men min hovedsponsor trakk seg etter å ha investert 10.000kr i en uferdig produkt uten traffik. Vil jo ikke bruke tid og penger å markedsføre noe som ikke er ferdig.
 

budwaiza

New Member
Firmaet holder til i norge og litt utenfor Oslo, litt av grunnen til at jeg valgte han som leverandør av community løsningen. Hadde første møte hjemme hos han. Men han bruker utenlansk arbeidskraft.

Jeg mener jo selv at hvis man har en arbeider som er "sjuk" så burde man finne en erstatter for å få prosjektet fullført og overholde deadlinen og kontrakten.

Lurer om hva slags kreterier man trenger for å kunne heve et kjøp av type Community Webløsning? Han har jo verken overholdt deadlinen eller fullført oppdraget.

Har allerede brukt mye tid og krefter på denne personen, der jeg har prøvd å få tak i han på skype og mail som burde være normal kommunikasjon for en kar i hans bransje.

Jeg ønsker jo bare få et ferdig levert produkt eller få ansatt noen andre til å gjøre den ferdig.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Er det Magnus Berglund du har gjort avtale med?

Hvis så er tilfelle, er jeg 99% sikker på at det var han (som også metallian og Travellingman refererer til) som tidligere hadde store problemer med å holde avtalen han hadde inngått på et annet prosjekt.

Den gangen var det også samlivsbrudd som var grunnen....
 

adeneo

Medlem
På den andre siden, du betaler altså 6500,- hver måned, timelønnen står oppført til 595,- det skulle tilsi at du betaler for rundt 10 timer hver måned, og prosjektet skal ta 5 måneder.

Nå vet ikke jeg hva en "Community Webløsning" er, men 50 timer høres lite ut, det er jo ikke mer enn en ukes jobb for de av oss som faktisk jobber, og dersom det er snakk om noe slikt som "neste Facebook", så har du vel blitt lurt fra starten av, da ingen i hele verden klarer å lage noe slikt på 50 timer, det er faktisk helt utrolig hvor lite man får gjort på 50 timer når det er snakk om koding av webgreier, tiden flyr.
 

budwaiza

New Member
Nei , det er ikke Magnus Berglund, men en et annet firma. Jeg ønsker ikke legge ut navn, har allerede sakt min mening på Mittanbud.no , om tjenesten som ble gitt.

595, som du henviser til er tjenester utenfor selve prosjektet og ikke timeslønnen dems for dette produktet.
 

Jens1986

Medlem
Hjelpe meg, det høres da ut som en sak for http://www.torpedoinkasso.no/ - sitat: "TorpedoInkasso er et relativt seriøst inkasso-selskap som tar i bruk stort sett alle metoder for å få dine kunder til å betale det de skylder deg." (ikke min utheving) :rolleyes:
Hehe. Jeg sier ikke at han faktisk skal gjøre det, bare true med det.

Folk som trådstarter beskriver kommer til å fortsette å scamme andre hvis man bare "lar det gå".
 

budwaiza

New Member
De har fått tilbakemelding på Mittanbud, som gir vertfall folk et headsup. Skal sjekke litt videre, hva slags rettigheter jeg har ift heving av kjøpet. Så får jeg heller se de 9mnd tapt, men med en lærepenge at lage en litt grundigere kontrakt neste gang, slik at slikt ikke skjer igjen.
 
Topp