Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp med Meta

Hei.

jeg sitter og prøver å få siden Velkommen til Webexpert.no - Vi leverer alt innen web-løsninger til å bli litt mer søkemotorvennlig.

Har vært helt krise hvor vi har blant annet manglet Meta..

Sitter nå og prøver å fikse en god linje.
Benytter meg av google adwords for å se potensielt treff på enkelte ord.

Lurer egentlig på hva som er best:

Webexpert.no : Web, Hjemmeside, Nettbutikk, Logo med mer.

Eller:

Leverer alt innen web-løsninger: Web, Hjemmeside, Nettbutikk

Tar gjerne imot generelle råd og tips.

Mvh

David
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det finner du vel ut om du bruker google adwords til å teste de? er jo bare å se hvilken av kombinasjonen som gir best CTR (og eventuelt måle det opp mot hvor mange av de som konverterer til kunder.

description-metaen er egentlig gull verdt. Den gir deg nemlig en mulighet til å sende en salgspitch til potensielle kunder før du i det heletatt har fått de inn på siden din. Vil du virkelig at salgspitchen din skal være "Vi leverer bla bla bla"? Jeg vil tro at en tekst som "Vi tilbyr kvalitetstjenester til lave priser. Hos oss får du god service og høy kvalitet. Vi har årevis med erfaring innen arbeid på internett" vil få deg lengre. Denne var litt på sparket, så det er helt sikkert muligheter for å forbedre de også.

Bruk dette verktøyet for å forhåndsviset et eventuelt søkeresultat for siden din. Det er også greit for å se at du holder deg innenfor Googles begresninger.

Kan også nevnes at du må ha unike titler for hver side på domenet ditt, samtidig som du bør bygge en jevn strøm med naturlige og inngående lenker.
 
ah, nå har jeg blandet litt.

Jeg tenker på Tittel, beskrivelse forstår jeg bør være litt mer fengende.

Dersom vi snakker om Tittel her, hvilket er best da? Skal også prøve CTR på google adwords
 

tyr897

Medlem
Tror jeg ville gaatt for "en setning med noekkelordene dine i - Webexpert", men det er mye proving og feiling for aa finne det som passer best for akkurat din side.

Offtopic: "Webexpert.no sine utviklere har over 20 års erfaring innen web"
Har litt vanskelig for aa kjope akkurat den..
 

Niclas

New Member
Offtopic: "Webexpert.no sine utviklere har over 20 års erfaring innen web"
Har litt vanskelig for aa kjope akkurat den..

I slike sammenhenger er det vanlig å summere. Så er de 20 stykker som i snitt har over 1 år hver i bransjen så får de over 20 års erfaring.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Reagerte på det samme , har aldri sett noen reklamere om 20 års erfaring innen web :)

Ironisk nok heter selskapet webekspert å lurer på hvordan META fungerer..
 
hehe.

Kan forklare vårt konsept om det er ønskelig.

Webexpert.no fungerer som en agent mot det norske markedet. Vi benytter indiske firmaer som vi har gode relasjoner til.

Så vi har ikke 20 års erfaring, men det indiske selskapet vi primert benytter påstår at de har det. Kanskje ikke fulle 20 år, men synes det så litt bedre ut med 20 år kontra 17 år.

Derfor så har jeg spurt om Meta etc. Har selv erfaring fra web, men koding etc må jeg la inderne gjøre.

Håper dette gjorde det litt klarere:D

Ha en god helg.
 

picxx

Well-Known Member
Dette er vel snakk om et outsourcing selskap, med et mannskap på over 100 mann plassert i india. Blir ikke mange år på hver mann det gitt ;)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg synes begge titlene er dårlig. Du trenger en setning som gir mening, som forklarer hva du holder på med, som gir potensielle kunder lyst til å trykke og som samtidig inneholder nøkkelordene dine, uten å se ut som spam.
 

tyr897

Medlem
Så vi har ikke 20 års erfaring, men det indiske selskapet vi primert benytter påstår at de har det. Kanskje ikke fulle 20 år, men synes det så litt bedre ut med 20 år kontra 17 år.

Naa ble world wide web forst offentlig lansert i 93, noe som gir dem maks 15 aar, og selv det tviler jeg ekstremt sterkt paa.
Men for all del, arbeidet kan sikkert holde hoy kvalitet for det om. Det estetiske ser ihvertfall veldig bra ivaretatt ut.

Niclas skrev:
I slike sammenhenger er det vanlig å summere. Så er de 20 stykker som i snitt har over 1 år hver i bransjen så får de over 20 års erfaring.

Ser forsaavidt den, men syns det blir litt rart aa si naar man outsourcer.

picxx skrev:
Dette er vel snakk om et outsourcing selskap, med et mannskap på over 100 mann plassert i india. Blir ikke mange år på hver mann det gitt ;)

My thought exactly! ;)
 

MOe

New Member
Title tag

Title tag er jo veldig viktig i forhold til hva som søkes på på nett;

Jeg har faktisk opplevd å ligge helt først i søkeresultatet i Google på frasen 'webdesign søkemotoroptimalisering'. Det var ikke tilsiktet, så jeg var litt overrasket når jeg så det. Siden har Title tag "Profilering på Internett, webdesign, søkemotoroptimalisering". Siden kommer ikke høyt om man søker omvendt, på 'søkemotoroptimalisering, webdesign'.

Årsaken til at den kommer høyt, er nok at få andre har optimalisert for disse ordene i denne rekkefølgen - men det har liten verdi, siden få søker på begge disse ordene sammen.

Jeg har tidligere fått gode plasseringer på å optimalisere på enkeltord, f.eks. 'visittkort' eller 'reklamepenner' men like viktig er det med eksterne lenker inn til sider du vil ha opp i søkeresulatet, og helst med de viktigste søkeordene i lenken. Har du litt eksterne lenker, og et godt samspill i tekst på din side, tekst på siden det lenkes fra, og ikke minst ordene i dine meta tags og ordene i de eksterne lenkene, kan du oppnå svært gode plasseringer dersom konkurransen ikke er for stor - men det er det jo på webdesignprodukter, og relaterte søkeord, det finnes vel få ord som er bedre søkemotoroptimalisert av flere enn ordet "webdesign" :)

Det finnes etterhvert flere sider på norsk med god informasjon om søkemotoroptimalisering, og hva man enkelt kan gjøre selv, bl.a. kan du få tilsendt et gratis kurs i markedsføring på Internett fra webmarkedsforing.no.
 
Topp