Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp med navbar!

fexigo

New Member
Hei!

Prøver å lage en nav bar som skal se slik ut: Bildr.no - problemet er at samme hva jeg prøver så får jeg den ikke til å se slik ut. Har laget en helt vanlig <ul> med <li> som ligger i en #nav container. Har slicet bildet slik: http://bildr.no/thumb/NFNmV2RZ.jpeg (er en seperator helt til høyre som jeg vil ha med).

Vil helst unngå å bruke en id på hver eneste <li> og hadde håpet jeg kunne fått det til kun ved å bruke en id på hele elementet.

Kan noen prøve å hjelpe meg?:)

Takk
 

fexigo

New Member
Hei igjen!

Vil bare beklage at jeg ble litt utålmodig, men mistet bare tålmodigheten når jeg ikke fikk det til, og ikke fikk hjelp.

Jeg driver bare å lærer meg dette(HTML/CSS etc), og legger derfor ved koden. Som du kan se har jeg nå klart å løse problemet som var i starten av tråden, men har oppstått ett nytt problem som gjør at jeg ikke kan få #reference taggen til å følge plasseringen som resten av siden. Er et eller annet jeg gjør feil, og ønsker gjerne tips/forslag for å komme på rett spor igjen.

Kom gjerne med tilbakemeldinger på ting som jeg kan ha gjort feil slik at jeg kan rette det opp, og lære av feilene.

KODE: Edit fiddle - JSFiddle
 

fexigo

New Member
Det løste seg. Hadde glemt å sette margin 0 på en ul. Men nå er problemet med å få plassert headeren helt opp i toppen av bilde. Har en logo der som jeg mistenker ødelegger, men hvordan kan jeg løse det?
 
Topp