Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp til valg av server. Magento

skruf

Medlem
Trenger en rasker server til min Magento butikk.

Den har rundt 1000 produkter og 50 mennesker innom vær dag.

Har fått $100 avslag på dette: men vil gjerne høre her før jeg bestemmer meg siden jeg ikke har noe greie på dette idet hele tatt.


Snakket med live supporten å de mente at jeg også burde "optimize" serveren for Magento, noe de skulle ha @60 for å gjøre.
Noen som vet om dette er noe vits?
 
Vil nok tro at du ikke trenger å opptimaliserer serveren med om du ikke forventer at antallbesøkene skal øke drastisk eller at du føler at serveren idag går sakte.
 

Host1

Medlem
Du har 50 besøkende hver dag og serveren sliter? Kan jeg spørre hva specs på dagens server er?
 

zapotek

Medlem
Magneto er tungrodde greier. Enten er det noe galt med oppsettet, eller så er du på en overbefolket server.
 

Host1

Medlem
Er ikke så rart når du bruker en ekstremt billig webhotell-konto hos random hosting-leverandør i USA. Mest sannsynlig overbefolket server. Som zapotek sier er Magento tungrodde greier.

Ville normalt alltid anbefalt å kjøre Magento på en egen server (VPS/Dedikert). Skal du drive en nettbutikk bør du nesten ha den på en egen server, både med tanke på ytelse og sikkerhet.
 

skruf

Medlem
Men har du noe konkret å anbefalle? Jeg har som sakt ikke noe greie på det her å vil gjerne ha det beste siden jeg nå skal ha noe nytt.

Er vps`n jeg nevner i første post noe bra?
 

Host1

Medlem
Men har du noe konkret å anbefalle? Jeg har som sakt ikke noe greie på det her å vil gjerne ha det beste siden jeg nå skal ha noe nytt.

Er vps`n jeg nevner i første post noe bra?

Såvidt jeg kan se nevner du ingen VPS i førstepost, du sier bare at du har fått "100$ avslag", uten å nevne hva det er snakk om.
 

Host1

Medlem
Nå er jo jeg rimelig upartisk her, men kan da bidra med min mening uansett. (Representant fra Host1.no, bare så det er klart.)

En VPS Standard (1 core, 512MB RAM, 25GB disk) skal muligens holde, men når jeg ser på Magento - System Requirements - eCommerce Software for Growth så er det ikke umulig at man kan trenge mer RAM.

Ser da spesifikt på følgende linje:

http://www.magentocommerce.com/system-requirements skrev:
Memory_limit no less than 256Mb (preferably 512)

Hvis du evt bestemmer deg for å teste en VPS Standard hos Host1 så har vi 30 dagers angrerett og man kan enkelt oppgradere til større VPS'er/mer RAM/CPU/HDD.
 

skruf

Medlem
Nå er jo jeg rimelig upartisk her, men kan da bidra med min mening uansett. (Representant fra Host1.no, bare så det er klart.)

En VPS Standard (1 core, 512MB RAM, 25GB disk) skal muligens holde, men når jeg ser på Magento - System Requirements - eCommerce Software for Growth så er det ikke umulig at man kan trenge mer RAM.

Ser da spesifikt på følgende linje:



Hvis du evt bestemmer deg for å teste en VPS Standard hos Host1 så har vi 30 dagers angrerett og man kan enkelt oppgradere til større VPS'er/mer RAM/CPU/HDD.

Vurderer nå level 3 på linken jeg har lagt ut. Kan du gi meg ett tilbud på tilsvarende server?
 

Host1

Medlem
Kan ikke gi deg noe tilbud på eksakt det samme da vi ikke bruker samme system som de du linker til. Såvidt jeg kan se bruker de noe a'la virtuozzo som lar deg begrense brukere på antall Ghz CPU osv.

Det der tilsvarer ca VPS Standard hos Host1 ( 1 Core, 512MB RAM, 25GB HDD) som koster 249,-/mnd inkl mva. Du får jo også selvsagt 100mbit nett hos oss, ikke cappa på 15mbit. Vil du ha tilbud på den samme mengden RAM osv send en mail til salg så fikser vi det for deg. :)
 
Topp