Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hodebry med DNS-pekere hos Domeneshop

anderspanders

New Member
Jeg har registrert et par domener hos Domeneshop, som jeg ønsker skal peke til subdomener jeg har hos One.com. Ettersom det samme problemet oppstår på begge disse domenene, kommer jeg for enkelthets skyld kun til å referere til det ene, namedia.no heretter.

Jeg ønsker å peke dette domenet til namedia.snertne.no, og har satt dette opp på følgende måte hos Domeneshop:
5qcbve4.png

(Jeg har sat www-videresending av namedia.no til www.namedia.no fordi Domeneshop ikke lar meg opprette en DNS-peker for namedia.no. Jeg vet ikke hvorfor dette ikke lar seg gjøre, men dersom noen lurer er det derfor jeg har gjort det på en så uelegant måte.)

Når jeg nå går til namedia.no eller www.namedia.no, blir jeg tatt til en 404-side. Er det noen som har en forklaring på dette? Jeg har sittet og klødd meg i hodet i timesvis nå, og setter stor pris på enhver hjelp.
 

hungpham

Medlem
namedia.no er pekes til namedia.snertne.no allerede. Noen er feil i server som brukes for namedia.snertne.no. Har du prøvd å legge namedia.no som "parked domain" eller "domain pointer" av namedia.snertne.no i den serveren?
 

anderspanders

New Member
Takk for svar, vietnap.

Etter flere chatter med support hos One.com, har jeg nå endelig fått beskjed om at jeg kun kan lage et www-forward fra annen registrart til dem, og ikke DNS redirect. Dette var en skikkelig bummer.

Er det noen som har forslag til andre løsninger her, eller er den eneste muligheten min å flytte domenene til One.com?

Isam: Du kan kun lave et webforward fra den anden host til one.com.

Dig: Hva er grunnen til det?

Isam: Øjeblik

Isam: Det fordi vi ikke tilbyder dynamisk IP og du kan kun webforward til os.
 

anderspanders

New Member
Nytt svar fra One.com enda en gang:
Mikkel D: Så længe du har adgang til DNS, så kan du pege til et subdomæne, så det er muligt med alle webhoteller hos os :)

Mikkel D: Umiddelbart ser det rigtigt ud - men jeg har ingen mulighed for at teste det. Der skal du altså kontakte Domeneshop.no - beklager meget.

Så da får jeg vel forsøke hos Domeneshop, og se om de finner en løsning.
 

anderspanders

New Member
Sendte en mail til domeneshop, og ble henvist tilbake til One.com, som henviste meg tilbake til domeneshop. De har nå fått en full kopi av siste chatlogg med One.com, så får vi se. Jeg begynner å miste håpet.
 

anderspanders

New Member
En oppdatering og innrømmelse av nederlag her.

Etter FEM chatter med One.com, og noen e-poster frem og tilbake med Domeneshop, fant vi endelig ut at One.com ikke tilbyr et slik oppsett. Det er ikke mulig å sette opp virtual host på webhotell hos dem, og jeg er dermed like langt.

Jeg må nå krype til korset, og forsøke med Netbox, som jeg hoster en annen side hos. Er det noen som har erfaring med å gjøre dette hos dem?
 

Stoppet

Banned
One.com kan bli et mareritt. Jeg har selv startet der og fikk problemer med hastighet og kundeservice. Det var også vanskelig å flytte til ny leverandør. Jeg ser at Netbox er et veldig lite selskap med svakte regnskapstall. Det kan også bli en utfordring. Med tanke på fremtid og utvikling ville jeg anbefalt å bytte til en annen leverandør. F.eks. ProIsp.
 

anderspanders

New Member
Kundeservicen til One.com var ikke morsom å ha med å gjøre nei. På den andre siden var både Domeneshop og Netbox fantastiske. Jeg fikk informative svar, og all hjelp jeg trengte fra begge to. Hele problemet er nå løst, ved at jeg flyttet alt over til Netbox.

@Nettverten Jeg har hatt hosting hos Netbox siden 2007, og kan si at jeg aldri har hatt store problemer der. Men takk for innspill. Jeg skal ta det til etterretning.
 
Topp