Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Host..

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hei
Sitter med det problemet at serverhosten ikke er noen bra..
Derfor leter jeg etter en "billig og bra" serverplass
Vet dette ikke er lett og finne men det er det jeg leter etter..

Det største problemet er at jeg må finne en fort..

Noen krav.. må ha minst 1gig plass, så mye trafikk som mulig..
helst et gratis domene .. (har et domene men skal etter hvert ha et til.)


EDIT: Må ha MySQL, PHP

Noen mere du lurer på er det bare og spørre :D
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Heisann,

Personlig vil jeg anbefale Domeneshop hvis du er ute etter norsk hosting. Dem er midt på treet billig og du får ikke med et gratis domene, men dem er nå allikevel meget bra :]
 

Knut

Medlem
Har veldig god erfaring med Servage. Om priser, god og rask support. Nedetid har jeg aldri opplevd på 2 år, bortsett fra noen minutter som de hadde varslet om.
 

picxx

Well-Known Member
Personlig erfaring med servage:
De har ikke så veldig ofte nedetid, men når de først er nede, er det stort sett om en 2-3-4 dager, ikke timer. De var i fjor utsatt for DDos attack 3 ganger, hvor sidene lå nede samlet ca. 1 uke. I år har de ikke vært nede mere enn en 4-5 dager + at email serverne deres lå nede i nesten en uke.
Konklusjon : De værste jeg har hostet med noengang, selv om de er dansk.

Et annet alternativ er dreamhost, som også er en lavbudsjett host. De har også noe nedetid, men du får stort sett mere enn hos seervage, i forhold til hva de lover. Supporten stinker, men stort sett greitt om du ikke trenger noen til å holde deg i hånda.

Ellers, om du vil ha stabil hosting anbefaler jeg nationalnet, isprime og phatservers, som alle er kvalitetshoster, med priser deretter.
 

Knut

Medlem
Da må du ha hatt maks uflaks for dette opplevde ikke jeg verken i fjor eller i år.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har tre kontoer hos servage.
Nedetiden på e-mail serverne hendte på alle kontoer, og fikk også svar fra support at dette var en feil som omfattet hele deres serverpark.
DDos attackene i fjor var slått stort opp på førstesiden i kontrollpanelet for hver gang det hendte, men nedetid ellers omfattet ikke alltid alle tre kontoer samtidig.

Konklusjonen fra meg er at det er den værste hostingen jeg har vært borti, men andre kan selvsagt ha en annen oppfatning, mye basert på hvor mye ressurser du bruker, hvilke sider du har hostet og på hvilken server du ligger.

Selve serverparken hos servage ligger forøvrig i tyskland og nederland.
 

sKrud

Meget sliten student
Er selv utrolig fornøyd med Dreamhost sin tjeneste, har til nå bare hatt positive opplevelser med dem, det har tidligere vært endel problem med treig svar på suporten, men har fått svar som regel før jeg har fått logget ut av dreamhost.. Så har ingenting å klage på, de er også utrolig rimelig!

Satt opp en promo kode til dere andre som er keen.. Med får du max rabatt uansett hvilket program du velger.. Promokoden er seff: webforumet

4d4y5gn.jpg



Promokoden webforumet alstå.. Hos DreamHost Web Hosting!

Får forrestn ikke et rødt øre for at dere bruker den signup koden der.. Sånn at vi har avklart det..:)

Dreamhost har forrestn en genial One Click install funksjon, som setter opp en rekke aplikasjoner på bare et trykk .. De har WP, Joomla, Wiki, PhpBB og en masse andre ting..Genialt! :)

-morten
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Dreamhost er forsåvidt de beste jeg har prøvd på det utenlandske markedet! Jeg har fått raskt svar på supporten HVER gang, og de gangene jeg har manglet funksjoner på serveren som krever root for å ordne, så har det aldri vært behov for mer enn en epost for å få det fikset!

Eneste jeg har å utsette på dem er at det til tider har vært litt høy load på serverene, så tok en stund å kjøre tyngre sider. Jeg vil ikke anbefale folk med 1000+ norske brukere å være på Dreamhost, da satser man heller på Norsk.

Er det en liten klubbside, personlig blogg eller bare noe andre små infogreier er Dreamhost perfekt :)
 

sKrud

Meget sliten student
har nå et par sider som har flere 1000 besøkende i døgnet.. Å kan ikke si at jeg har merket noe til dette.. Men om du har over 1000 besøk så vil jeg jo ikke ha gått for den billigste løsningen..Hostingen får du jo nesten gratis uansett med den promokoden da..:)
 

picxx

Well-Known Member
Grunnen til at det har vært mye aktivitet på noen servere hos dreamhost er at de kjører adult og mainstreamsider om hverandre på alle sine servere.
I det siste nyhetsbrevet ble det opplyst at de muligens skal segregere adultsidene, slik at de ble lagt på egne servere, noe som betyr betydelig økt kapasitet til alle med "vanlige" sider hos dreamhost.

De ligger ihvertfall lysår fremfor servage når det gjelder å holde hva de lover hos budsjetthosting, men som sagt før er det en personlig mening og erfaring.
 

picxx

Well-Known Member
Fikk beskjed om å kjøpe meg dedikert jeg...selv om jeg har 4 kontoer der :D
 
Topp