Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hosting for nettsider med lite trafikk

allegretto

Medlem
Jeg er på utkikk etter rimelig hosting for 15-20 domener/nettsider med lav trafikk (typisk 10-15 besøkende daglig). Ønsker ping-tid under 150ms (helst under 100ms). Har brukt awardspace.com til nå, de er billig.. har veldig bra support .. men synest de har upålitetelige og treige servere.

Noen som har gode tips?
 

allegretto

Medlem
PS: kan legge til at det kún er Joomla-nettsider som skal hostes. Bruker siteground til joomla-nettsider med høy trafikk, og er svært godt fornøyd med de.
Men er nå på utkikk etter en billigere hosting-leverandør for disse 20 "lav-trafikk" joomla-nettsidene.
 

Nutz

Med lem
Se om Servage.net er noe for deg.
Mulig Picxx har en afflink han vil gi deg.. ;)

Ping på 65, Server i Tyskland.

Eller så kan du benytte denne:
Servage Hosting - One Solution <-Afflink

Mener det er Unlimited diskspace på denne.
Normalt er det 750 GB
Egentlig bortkasta med Unlimited når det er 750GB.

Edit.. Jepp, Unlimited både trafikk og disk
We are making a special offer to all our customers in January.
Yes, its true...
If you refer a friend in January you will get unlimited storage and unlimited bandwith per month - permanently.
And the best, your friend will get too...
 
Sist redigert:

Nutz

Med lem
..ehh, glemte å si at det var inkludert 1000 MySql-baser og ingen begrensning på antall Websider/domener.
 

Nutz

Med lem
Det virker som de overselger ja, men en lavtrafikkside burde gå greit. :)

Har du noen referanser på Joomla Hosting?
 

picxx

Well-Known Member
Har du 20 joomla nettsteder, uten noen form for cachemoduler, vil du uansett trafikk dra spass med ressurser at du likevel kommer til å få problemer ang. ressursbruk hos de billigste budsjetthostene.
Det beste hadde jo vært om du kunne stuve dem vekk på en dedikert server du også bruker til noe annet.
Servage er OK for statiske html sider ... det skal veldig lite til før du får throttlet kontoen din der.
 

allegretto

Medlem
host1 var et bra tips. Jeg prøver i første omgang joomlahosty, for å se om de er noe bra. Takker for alle gode tips. ja du har nok rett picxx, 20 joomla-nettsider dra mye ressurser.. er spent på hvordan joomlahosty vil takle det. Har gått for den billigste reseller-kontoen de har.
 

Nutz

Med lem
Gikk en gang på en "anbefalt" host for phpBB, som fra en link på siden til phpBB.
Husker ikke i dag hvilken host dette var, men har aldri opplevd maken til treg server.
Derfor har jeg blitt veldig skeptisk til "sponsa" anbefalinger.
Vet ikke om en server som er smekkfull med bare Joomla-installasjoner i det lange løp er så gunstig. De "kniver" jo stort sett om de samme ressursene.
Mulig det er en veldig forenklet logikk fra meg. Kanskje det er mulig å optimere server for Joomla slik at det ikke har noe å si om det er 1000 installasjoer, eller om det er 200 joomla og 800 div. andre.
 

Deezire

Medlem
Nå vet jeg ikke hvordan Joomla gjør det, eller om de har muligheten for det, men bl.a. med Drupal kan man sette opp multisite. Kombinerer du det med APC/xcache/lignende så trenger du bare holde på en kopi av core i minnet, det gjør fort at man sparer masse resursser, men noe sier meg at de store som driver med shared hosting har lite caching (lite sannsynlig at innholdet ditt forblir lenge i cache uansett, så man knytter bare opp masse minne til noe som aldri blir brukt).

Men tanke på at 20 sites med rundt 20 besøk om dagen tilsier 0.004 req/s så våger jeg å påstå at selv mobilen min skulle klart å levere det uten store problemer, og at ingen shared hosts ville brydd seg stort. Eneste problemet ditt er at ting vil oppleves ganske tregt, ettersom innholdet trolig aldri vil leve i cache, og Joomla på generelt basis er ganske tungt å ta bootstrap på.

Akesstiden på nettsiden din er påvirket av flere faktorer enn bare latency til selve hosten. Det er i mindre grad direkte latency som bruker brorparten av tiden, med mindre det er snakk om statisk innhold. En typisk nettside som er relativt greit optimalisert (tung) så vil aksesstid på rundt 300ms fra request ble sendt til alt innhold er levert regnes som bra. Det er helt uproblematisk å oppnå slike tall, selv om serveren skulle stå et sted i Europa. Beveger vi oss over dammen så blir ting værre, må huske på at det er snakk om roundtrip, så en latency på 100ms tilsvarer minimum 200ms fra request er sendt til svar er mottat.

Host1.no sin shared hosting fungerer nok ypperlig til bruk som dette. Alternativt kan du kjøpe den billigste virtuelle serveren de har, så står du fritt til å gjøre stort sett akkurat som du vil, og da er det ingen som hindrer deg i å sette opp caching av bl.a. PHP, selv om det er snakk om å ha en rekke mer eller mindre identiske utgaver av det samme i cache.
 
Topp