Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hot or not-sosiale media idag?

metallian

Medlem
Hvilke sosiale media bruker folket nå for tiden?

Selv bruker jeg "fast" Twitter og G+ for de fleste sidene mine, i noen grad FB,Pinterest og en sjelden gang Stumbleupon og Reddit- varierer endel med sidene.

Litt utdyping:
For fotballmoro.no bruker jeg alltid twitter for der har jeg en ok twitter-konto tilknyttet, innimellom også G+ og FB

For matmoro.no bruker jeg alltid min private FB-konto for det gir litt trafikk, samt G+. her bruker jeg også Pinterest.

For manneblogg.no bruker jeg twitter på noe og FB på noe, avhengig av artikkel-f.eks funker FB bra for Netflix saker der, det meste deles også på G+

Jeg har en engelskspråklig blogspot blogg om Tysk Panzer, der funker Reddit og Stumbleupon bra, er jeg heldig drar jeg 1000-2000 besøk på en dag og to om jeg treffer litt.
 
Sist redigert:
Bruker nesten bare Facebook. Burde bli flinkere med alle bruke andre platformer som Twitter og G+, men liker egentlig ikke bare å slenge ut innhold.

Grunnen til at det blir Facebook er at det raskt går tid. Registrerte meg på en side som skal hjelpe meg med å holde bedre styr med ulike sosiale medier. Så forhåpentligvis blir det flere delinger i andre medier fremover.
 

Travellingman

Nettgrunder
Bruker Facebook, Twitter og Google+

Hva og hvor mye som deles varierer alt etter hvilken side/blogg det gjelder. Har også noen sider bygget opp på Facebook og G+

Bruker Jetpack plugin sin automatiske delefunksjon på noen sider, dvs du kan knytte dine sosiale profiler opp mot den og innlegg deles automatisk i det øyeblikk du publiserer.
 

Tony J

Alle skal få
Bruker FB for Markedsføring og kommunikasjon.
Bruker Google+ for hovedsaklig SEO, men også markedsføring
Bruker LinkedIn for å bygge mitt eget nettverk, men også bedriftsprofil

Har twitterkonto, men bruker den ikke enda (muligens den vil bli brukt med tiden)
Vurderer å se på Instagram etterhvert for konkurranser og samkjøre dette med FB.
 

metallian

Medlem
Jeg liker ikke sånn standard-deling, liker å tilpasse det til hver enkelt artikkelk- noe som nok er lettere når man som meg ikke publiserer mer enn noen få artikler i uka totalt for alle sider.

Var heldig idag, fikk en artikkel retweeter av Tjærnås på twitter-det merkes på trafikken på småsider når noen med 23k følgere deler artikkelen din :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Her brukes litt forskjellig, men mye av de standard sosiale medier

- facebook, forsøker her å holde min personlige profil fri fra reklame, men hender jeg deler ting som både jeg og mine venner interesserer meg for.
- twitter, bruker dette på noen av mine sider, da med autoposting av artikler etc. Burde nok blitt flinkere til å tweete mer tilpassede tweets.
- instagram, gjør noe her, men ikke mye. Burde absolutt brukes mer. Stort potensiale.
- pinterest, har noen konti, men ikke veldig aktiv.
- G+, brukes noe, den kommer nok mer med etterhvert.

Har selvfølgelig en LinkedIn-konto som de fleste andre, og bruker den stort sett til business.
 

Tulla

Medlem
Jeg driver jo med kreative greier og bruker et spill til det.

Google +: har vist seg veldig bra, jeg har endel andre spillere der og får oppdateringer fra miljøet.
Twitter: bruker jeg mest for spesielle ting.
Facebook: privat, Jeg vil ha en separat konto for bloggen her, men Facebook finner meg overalt.
Behance/Prosite: Adobe nettsted hvor jeg kan få feedback fra profesjonelle. Henger litt høyt på nivå, men det er bra.
Patreon: funding sted for kreative. Jeg regner med å måtte jobbe endel for dette også. Logga meg på igår.
Flickr: jeg betaler for hostingen og har 13k bilder der nå. Får endel klikk på dem.
Dropr: sendte meg en mail og jeg kikka på noen reviews. Jeg lasta opp noen bilder der, men så ville de ikke ha mer, før jeg betalte. Nå har jeg visst jobba meg opp noen flere mb her da. Får noen meldinger om at de savner meg.

Så har jeg flere nettsteder for spesielle ting hvor jeg logger meg på daglig. Jeg kan bli litt swamped.

Takk for tipset på Buffer, skal kikke litt på den seinere.
 
Sist redigert:
Topp