Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er affiliate?

HønseLovisa

New Member
jeg har akkurat slutta i min faste jobb som webutvikler for å drive med det jeg vil, hovedsakelig nettbutikkene mine. men så ser jeg at affiliate greiene her inne er ganske stort, så jeg regner med folk tjener penger på dette. kan noen kort forklare hva som er greia med affiliate, og hva affiliatedomene er?

*dytt*
 

picxx

Well-Known Member
Enkelt forklart er affiliate, eller affiliatesalg provisjonssalg.
Du reklamerer for en bedrift, f.eks. star tour, og hvis noen klikker på den annonsen du har på nettsiden din og kjøper en familietur til costa blanca vil du få en provisjon for dette salget.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Denne var jo fin:

SEO - Search Engine Optimization. Dustete begrep for å kunne selge ekstratjenester som i utganspunktet er redundante hvis man lager gode og innholdsrike vevsider

Kanskje du har en annen mening i dag Tonny siden du på bloggen her skriver dette om deg selv: "Jobber til daglig med SEO og webutvikling" ;)
 

picxx

Well-Known Member
SEO - Search Engine Optimization. Dustete begrep for å kunne selge ekstratjenester som i utganspunktet er redundante hvis man lager gode og innholdsrike vevsider

Kanskje du har en annen mening i dag Tonny siden du på bloggen her skriver dette om deg selv: "Jobber til daglig med SEO og webutvikling" ;)

Denne tråden handler om affiliate, ikke SEO.
Learn to see the difference ;)
 

Janeas

New Member
Affiliate

Hei, jeg er helt fersk her inne og sitter og smiler litt for det var så rart å lese om vev og provisjonssalg og sånt... på norsk. hihi. .

Affiliate betyr vel direkte oversatt "knytte til" man er knyttet til et eller flere selskap som har produkter man kan selge for de og man tjener en provisjon av selve salget. Jeg bruker b.l.a. Clickbank.com, der får man opp til 75% av salget av enkelte produkter. Det er enkelt å finne produkter å selge, men det er jammen ikke lett å leve av det. Internet Marketing er en lang læreprosess, og gjør man som jeg ...blir fristet av alle disse magiske produktene som det reklameres for så havner man i fella med Information Overload. Man mister fullstendig fokus...

Så nå prøver jeg å ikke kjøpe flere produkter, for det skal jo settes opp og testes ut og...

Er det bare meg som har det slik eller ?

Hilsen Jane :) - LifeStyle Website | lifestyle website is about Health, Personal Development, Economy and things that concerns us in our daily life.
(den websiten skulle egentlig være på norsk, men jeg må først flytte alt over på eget domene..)
 
Topp