Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er den beste betalingsløsningen for en nettbutikk?

Espen Indbjør

New Member
Har lest "at og fram, her og der", men er veldig usikker på hva jeg skal bruke. Er det noen som noen tips og erfaring med forskjellige betalingløsninger som kan brukes til woocommerce? Klarna, Paypal?

Kom gjerne med positivt og negativt
 

rattata

Medlem
DIBS Account og PayPal er en god kombinasjon. Da kan kunder betale både med og uten kodebrikke, samt at de har mulighet til å motta faktura.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Kodebrikke er tungvindt og garantert grunnen til at mange ikke fullfører kjøp. Gjør det så enkelt som overhodet mulig for kundene dine å handle. :)

Det er bedre å "tape" litt penger til f.eks Klarna men få flere salg, kontra å miste de fleste kundene i kassen fordi det er for tungvindt å fullføre handelen.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Foreldrene mine (70+) selger CD-plater i en veldig trang nisje. Det var ikke mulig å betale med CC på måten de var blitt vant med i snart mange hundre år, så jeg anbefalte stripe.
Fremfor å sette meg inn og tilpasse noe gammelt la jeg alt inn i en WordPress install, og installerte Stripe-plugin til Woocommerce. Definitivt å anbefale.
Det har vært én kunde som etterspørte den Nederlandske versjonen av DIBS.

Fordelen med Stripe over PayPal er at kunden ikke forlater nettsiden for å ta en tur til PayPal sin side.
 

Beergear.no

Medlem
kortbetaling via stripe
klarna er dyr.

Det var da en veldig bastant påstand.
Hva med kunder som ønsker faktura. vil påstå at pr i dag velger de aller fleste av kundene faktura fremfor kort, i begge våre nettbutikker. I den ene er det opp mot 100% Den andre noe lavere.
 

zenhagen

Medlem
Vi er stort sett fornøyde med Klarna, men man føler seg litt rettsløs dersom man sender varer uten sporing.

Dersom kunden har oppgitt feil adresse og pakken blir borte. Da er det du som må dekke tapet.
Har akkurat en sak på dette hvor kunden klager til Klarna på fakturaen etter 1,5 måned. Kunden har ikke gitt beskjed til oss om at pakken ikke var kommet frem, og postadressen kunden har gitt eksisterer ikke.

Dette er beskjeden man får fra Klarna i slike saker...
 

Vedlegg

  • klarna.png
    klarna.png
    12,9 KB · Sett: 58

Tonny Kluften

Administrator
Ja, Klarna gjør dette for at de ikke skal få dårlig rykte fordi de krever inn penger for en vare som ikke ble mottatt. Jeg hadde 3-4 slike i den tiden jeg brukte Klarna.
Det var ikke derfor jeg sluttet med dem, men jeg var bare ikke komfortabel med måten de generelt driver på. Jeg liker ikke å ha en uggen følelse ang. hvordan kundene mine betaler for seg, og jeg har en uggen følelse ovenfor hele klarnasystemet. Så for meg var det tilbake til NETS og PayPal og mulighet for forskuddsbetaling til bankkonto.
 

Liandrian

Medlem
Nå har jeg akkurat innhentet priser og skal straks sette i gang med å integrere betalingsløsning. Når Tonny sier at han har en uggen følelse ovenfor hele klarnasystemet så lurer jeg på hva som ligger under?

Hvis man sitter uten rettigheter som nettbutikk når en kunde sier han ikke har mottatt pakken. Kan man legge inn i sine egne vilkår at det er kunden som er ansvarlig for at det står riktig adresse skrevet og så fort det er sendt en bekreftelse fra lageret om at varen er sendt, så er det kundens ansvar å sørge for å motta den?

Vet at den tidligere nettbutikken jeg jobbet i, så var det praksis slik at ønsket man å spore pakken så kostet det ekstra. Men valgte man ikke å spore den, så stod kunden personlig ansvarlig for det valget.
 
Topp