Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er viktig når man velger webhotell?

appelsin

Medlem
Jeg lurer på hva dere ser etter når dere velger server/webhotell. Jeg nevner noen ting jeg mener er viktige. Legg til punkter dere mener mangler:

-Pris
-Lagringsplass (GB)
-Trafikk per måned (GB)
-Antall addon-domener
-Antall databaser
-Live chat

Hva mer er viktig for å sammenligne webhotell?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Du mangler det vesentligste: Kundesupport (med kjapp responstid) as a whole (ikke bare "Live chat" hvor du risikerer å prate med en gjøk fra andre siden av kloden som har 0 peiling).

Forøvrig vil jeg ikke anbefale deg å "sammenligne" i det hele tatt, men å ha domener og webhotell hos noen forskjellige tilbydere (nei, ikke mange). Dernest erfarer du i årenes løp hvilken hest du skal satse på.
 

appelsin

Medlem
Rune:

Jeg har tenkt å lage en sammenligningsnettside og trenger noen konkrete ting jeg kan sammenligne de ulike webhostene med.
 

Tony J

Alle skal få
1. Support < Uten god support hjelper det ikke om hotellet er bra forøvrig da det alltid vil være ting som vil dukke opp selv hos de "beste".

2. Oppetid / Hastighet < Oppetid og hastighet går hånd i hånd etter min mening da man
trenger begge deler for å sove godt om natten

3. Lagringsplass

4. Databaser og alt annet videre nedover.

5. Alltid sjekk med Pro Isp før man tar valget

Mvh
 

i-net

Medlem
- Om de har cPanel
- Om de har enkel installasjon av wordpress
- Om de tilbyr gratis backup av nettsider
- Om de har SSD disker på serverne

Nå liker jeg ikke norske webhotell av den grunn av at det er vanskelig å finne noen som har det jeg nevner over, samtidig med at jeg vil ha support muligheter 24/7.
 

thomasstr

Medlem
- Om de har cPanel
- Om de har enkel installasjon av wordpress
- Om de tilbyr gratis backup av nettsider
- Om de har SSD disker på serverne

Nå liker jeg ikke norske webhotell av den grunn av at det er vanskelig å finne noen som har det jeg nevner over, samtidig med at jeg vil ha support muligheter 24/7.

Gammel post, men jeg føler for å svare på denne.
Jeg er også enig i det du sier i-net. Vi bruker alt dette du ramser opp, unntatt enkel installasjon av wordpress. Men den installasjonen er vel i og for seg ganske enkel fra før av?
SSD disker trenger ikke å ha noe som helst å si, bare oppsettet er riktig. Du kan for eksempel cache alt i noe som heter "Virtuelt Filsystem", eller andre typer av cache (Memcached etc.). Du får en bedre ytelse om du bruker SSD disker kun for MySQL-databasene, og SAS-disker for system/brukere. Du får også spart litt penger ved å ikke kjøpe så store og mange SSD-disker.
 

Stoppet

Banned
For mitt valg var hastighet, support og betjent server det viktigste. Jeg driver WordPress sider og har derfor da også valgt en leverandør som har spisset sine servere for WP og kun kjører dette fullt betjent på sine servere. Da kan jeg stort sett konsentrere meg om innhold.

Båndbredde er egentlig litt uvesentlig etter min mening. Når du når "taket" har du så mye trafikk på sidene at du har råd til å oppgradere eller betale for den ekstra båndbredden. Altså ene og alene en positiv utfordring!
 
Topp