Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er viktigst/best å ha på en forside?

Dag Frogner

Supermedlem
Hva mener dere er viktigst eller best å ha på en forside til et firma. Jeg vet jo at dette kan variere veldig fra firma til firma, men la oss si det gjelder en nettside til et snekkerfirma eller et firma som selger konsulentjenster for å ta et par eksempler.

En presentasjon av firmaet?

En slider med litt bilder, tekst og noen "les mer"-knapper?

Noen få kolonner som forteller litt om hva firmaet driver med?

Noe helt annet?
 
Som du sier så er dette noe som vil variere veldig fra nettside til nettside.
Men f.eks på nettsiden til et snekkerfirma ville jeg hatt med:
Logo og meny,
kanskje en slider med bilder av siste oppdrag,
en smilende kunde som forteller at de var fornøyde med huset de fikk bygget,
kontaktinfo og kart.
 
A

aabbcc

Guest
For snekkere vil jeg mene at kontakt-info, firmanavn og ikke minst mestermerket og godkjent for ansvarsrett, er relevant. I tillegg til en kort beskrivelse av hva de driver med.

aabbcc
 

adeneo

Medlem
Det er tre ting som er viktig på nettsider for fysiske bedrifter :

kontaktinformasjon, kontaktinformasjon og kontaktinformasjon !

Det er helt fantastisk hvor mange rørlegger, taktekkere, snekkere og andre som har nettsider hvor det er helt umulig, eller i beste fall vanskelig, å finne ut hvordan man kontakter firmaet.

Slik informasjon bør stå så tydelig at selv de med -400 på begge øynene klarer å se det, det er tross alt normalt derfor man søker etter bedrifter på nett, for å kontakte de, ikke for å se stockphotos av en pen mann med hjelm og en smilende kjernefamilie som visst nok er fornøyde !
 

Dag Frogner

Supermedlem
Godt poeng Andre. :)

Jeg jobber på en ny side nå hvor både epostadresse og telefonnummer er ganske tydelig over logoen, og tenkte også å ha litt kontaktinfo i footer samt et kontaktskjema, så håper det holder.

Men forsiden er noe jeg ofte klør meg i hodet av. Om hva som burde stå der. Folk generelt (firmaene som bestiller nettsidene) liker å ha en del bilder og ikke bare tekst, så tenker kanskje at godt synlig kontaktinfo sammen med noe litt mer "snadder" for øynene kan fungere?
 
Topp