Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva gjør dere med finanssider?

Frode

Medlem
Det har vært merkelig stille her inne ang. den nye loven som trer i kraft i morgen, hvor det blant annet må merkes med annonse/reklame alle aff.linker, samt at det ikke lenger er lov å nevne bla; raske lån, lån på dagen, enkel søknad osv osv.

Jeg har en del slike sider og har i samarbeid med flere av aff.selskapene endret mye på mine sider, fjernet noen sider pga at keywordurls med de nevnte ordlydene ikke lengre er lov.

Det sies at det vil komme bøter direkte til nettstedeieren og ikke til aff.selskapet, hvis dette ikke overholdes, men hvordan vil dette bli gjort? Ser at mange andre sider i serpen er som før, med ordlyder som da ikke er lov fra i morgen. Er dette fordi mange ikke bor i Norge som driver med dette? Vil det bli som med gambling? Hører gjerne noen innspill på hva dere andre gjør og mener rundt dette.

og god helg :)
 

wi-media

Medlem
Jeg har en del kredittkort nettsider, noen med navn som bryter med den nye loven :(
så jeg har valgt å bytte navn på noen nettsider (med 301 redirect)
siden vi har ganske mange nettsider så fikk jeg ikke oppdatert alle nettsidene innen 1/7, så jeg valgte å "skjule eller blokkere innhold" ved å ha nettsiden i vedlikehold modus (med linker til andre nettsider) inntil vi får oppdatert eller byttet navn på nettsidene.

Men jeg er ganske irritert når jeg søker på Google i dag og ser at mange konkurrenter ikke bryr seg om den nye loven.
 
Jag har en ekonomisida, det var adtraction som skrev till mig för några veckor sedan och sade jag måste ändra, bra de har koll :)
 

atLind

Member
Takk for påminnelsen! Jeg har vært opptatt i det siste og glemt av å ordne dette før 1. juli.

Har tatt en gjennomgang av min side nå, det var heldigvis ikke så mye som måtte endres men tror jeg har alt på stell nå. Har stort sett endret litt på tekst noen steder, og markert noen innlegg med [DENNE ARTIKKELEN INNEHOLDER REKLAMELENKER]. Tror det skal være innenfor.

Forskriften ligger her til de som måtte trenge den: https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/forskrift-om-markedsforing-av-kreditt/id2548392/
 
Topp