Hva gjør man ved avtalebrudd?

En tråd i 'Kjøp, salg og byttehandel' startet av John Cecker, 2 Jan 2020.

  1. John Cecker New Member

    Innlegg:
    13
    Kjøpte en nettbutikk her på webforumet i sommer.

    I kjøpskontrakten er det spesifisert x-antall produkter som skulle følge med kjøpet.

    Produktene har jeg aldri fått. Selger har blokkert meg på FB og svarer ikke på mail.

    Hva hadde dere gjort? Politianmeldelse?
     
  2. Bjørnar

    Bjørnar Gründer

    Innlegg:
    1.846
    Det er jo leit! Jeg hadde sendt krav tilsvarende det du mangler, ettersom vedkommende ikke har gjort opp. Andre her inne kan vurdere lovligheten / gyldigheten - men du har ikke fått det du har betalt for, så da tenker jeg det er rett og rimelig.
     
    Marius_J og Morph liker dette.
  3. Tonny Kluften

    Tonny Kluften Administrator

    Innlegg:
    15.902
    Prøvd å ringe vedkommende? Noen ganger er det best å snakke med folk.
     
  4. xdex

    xdex Medlem

    Innlegg:
    1.539
    Dersom du har en e-post, anbefaler jeg deg å sende en e-post slik at du har noe skriftlig med dato og klokkeslett. I eposten legger du ved alt du har av informasjon, kontrakt, overføringer, bevis etc. Prøv i tillegg å kontakte vedkommende på alternative måter (telefon, sms, sosiale medier) og ta skjermbilde av at dette er gjennomprøvd.

    Vent 14 dager (rimelig svarsfrist)

    Anmeld saken til politiet, og ta kontakt med advokat samt forliksrådet. Dersom varer o.l. er avtalt i kontrakt eller pr. epost har du uansett en god sak. Ikke noen grunn til å sitte og vente til vedkommende går helt under jorden.
     

Del denne siden