Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva kan jeg ta for dette domenet?

kongen

kongemedlem
Her er jeg og bjørn helt enige, ikke gi deg for lett her.

Tror heller ikke han bør presse på for hardt. Hvis hun finner ut at hun vil bruke et annet domene, slik som navnet hennes eller noe slikt, så får han aldri solgt det. Det er vel bedre å få en tusenlapp eller to, istedet for ingenting.

Og en rosablogger betaler aldri 10-15000 for et domene. Det er ikke en bedrift han har med å gjøre, men en liten rosablogger (uten jobb?) med lommepenger.

Tror han bare bør slå til på det hun ønsker å betale og være fornøyd med det.
 

Bjørn

Domenespekulant
Hvis hun har en så populær blogg og bygd opp navnet til å bli et merkenavn, så er alternativet hennes egentlig kun .no-domenet. Selvfølgelig har hun råd til minst 5-10K da, ellers ville hun ikke forespurt. Å bytte navn til helt annet, er for de fleste ikke noe alternativ i en sånn situasjon.
 

Self-Made.

Nybegynner
Hvis en tar utgangspunktet i Rachel N.
Norid: Whois-databasen

Hvis en skal vurdere pris så burde du i utgangspunktet ha mulighet for lett å tjene 50.000+ for rachelnordtomme.no / her er det fint å ha gode salgskunnskaper, det finnes nok av programmerere som kunne tjent millioner i måneden uten å gjøre det fordi dem...

Dette var eksempelvis Rachel Nordtømme

...med forbehold om skrivefeil :p
 

zapotek

Medlem
Hvis en tar utgangspunktet i Rachel N.
Norid: Whois-databasen

Hvis en skal vurdere pris så burde du i utgangspunktet ha mulighet for lett å tjene 50.000+ for rachelnordtomme.no / her er det fint å ha gode salgskunnskaper, det finnes nok av programmerere som kunne tjent millioner i måneden uten å gjøre det fordi dem...

Dette var eksempelvis Rachel Nordtømme

...med forbehold om skrivefeil :p

Et domenenavn med eksakt match på en kjent norsk persons navn vil jeg tro at du kan bli tvunget til å gi fra deg gratis. Domenet det er snakk om i denne tråden stiller seg annerledes da det kun er er snakk om 4 bokstaver.
 

Self-Made.

Nybegynner
Et domenenavn med eksakt match på en kjent norsk persons navn vil jeg tro at du kan bli tvunget til å gi fra deg gratis. Domenet det er snakk om i denne tråden stiller seg annerledes da det kun er er snakk om 4 bokstaver.


Helt enig, her inne kan en skrive hva som helst og alle ønsker å tjene penger på nettet... :)
 

metallian

Medlem
5-10k bør være fullt overkommelig, så Kristina Andersen nettopp postet et innlegg om at hun hadde 100k i omsetning på sin blogg på en måned, og den er vel mindre besøkt prdd ihvertfall en diun interessent....enig med de over, foreslå 10-15k og godta ikke under 5k....my 2cents
 

Bjørn

Domenespekulant
Domener med navnet til privatpersoner er det ingen vits å registrere, det er registrering i ond tro og du må garantert gi fra deg navnet i en domenekonflikt.
 

clinton4

Medlem
Når dette domenet (som er et random firebokstavers domene uten mening) er helt likt navnet på en meget populær blogg, vil man ikke kunne risikere det samme her?

Jeg vet ikke hvor grensen på slikt går, derfor jeg spør.

Det vil jeg tro ja.. Dette er jo et "varemerke" hun har innarbeidet.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
tviler på at det vil være noe problem, hadde f.ex. du hørt om denne berta før? Jeg hadde ihvertfall ikke hørt om henne/bloggen hennes, og jeg/vi følger tross alt ihvertfall litt med i blogg/nettverdenen.

Selv om hun er kjent i sin leserkrets (akkurat som du, jeg, tonny, PA, picxx osv er kjente navn blant folk internt her på forumet) er hun definitivt ikke noen etablert nasjonal kjendis med disse fire bokstavene som et kjent akronym. Hadde hun derimot vært det hadde forkortelsen nok kunnet anses som et varemerke.

La oss si f.ex. tdamlie.no, da hadde saken vært en annen, men, vel, det er det nå ikke. Det er rett og slett veldig veldig få som vil ha noen som helst peiling på hva "abcd" dreier seg om, og dermed er det tydelig at det ikke er etablert som noe varemerke. Er det sannsynlig at spikre kjente til henne og bloggen? Hvis ja, da er det ond tro, hvis nei, da er det ikke det, rett og slett.
 
Sist redigert:

Travellingman

Nettgrunder
***.blogg.no er iflg blogg.no Norges mest leste blogg. Jeg eier ***.no. Han har nå kontaktet meg og lurt på hva det kan selges for. De ber meg om å komme med et pristilbud.
Jeg bruker p.t. ikke domenet, og det har ikke vært brukt tidligere.

Hva synes dere jeg kan ta for det?

Hvor lenge har du hatt dette domenet da?
 
Topp