Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva koster det sånn cirka å leie et kontor?

Msites Ltd

Livsnyter
Jo altså jeg var selv på utkikk etter nytt kontor for noen måneder tilbake. Etter svært mye søking fant jeg flere som kostet mellom 1-3 tusen. Nå endte jeg opp med et til 20 000.- men uansett finnes det flere der ute. Mange ligger ikke ute med pris og her må man selvfølgelig ringe / maile for å få vite det.

Etter å ha sett gjennom finn så fant jeg disse rent umiddelbart: FINN Næringsmarked

FINN Næringsmarked

FINN Næringsmarked

Dette var da akkurat 3.000,- på det ene og langt utenfor Oslo, og jeg må ærlig innrømme at det er de kontorene ned mot 1.000,- jeg stiller spørsmålstegn ved om finnes....
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg vet 100% sikkert at det er mulig å finne kontorfellesskaps-plasser til under 3000,-/mnd fordi jeg har sittet på ett selv det siste året til ca 2250,-/mnd. Jeg ser også en del annonser på underskog for kontorplasser som ofte ligger under 3000,-, kan evt si fra og legge ut tips her neste gang jeg ser noe.

Ikke det mest fancy, men ikke det mest shabby heller, bra sted, nederst på grunerløkka. Nå blir det riktignok en ganske kraftig prisøkning om et par mnd, men selv da er vi nok under 3000,- i mnd. Da har vi et veldig hyggelig kjøkken/lunsjrom, møterom, og et stort rom som blir mye brukt til kurs, noen fotografer hos oss som bruker det litt som studio, osv.

Det er mulig det blir noen ledige plasser nå snart, send meg gjerne en mail (post@opperud.com) hvis det er noen som er interessert, så kan jeg videresende.

Vi prøver å spre oss en del når det gjelder fagfelt, så vi i størst mulig grad ikke skal gå hverandre i næringa, men heller kunne videreformidle og utfylle hverandre, videreformidle jobber, og gjerne samarbeide om større prosjekter som hver av oss ikke hadde hatt kompetanse/mulighet til å ta alene. Vi har også pønska litt på å etablere et felles AS/DA eller liknende for å forenkle fakturerering for slike større prosjekter.

For den saks skyld har vi ingen som jobber med tegneserier olaf, så jeg tror du burde gli bra inn hvis du er interessert! :)
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Der kom den første. Det er egentlig ikke lov til å legge ut informasjon fra de lukkede områdene på Underskog andre steder, så jeg legger bare ut den generelle informasjonen her, minus kontaktinfo, så kan de som evt er interesserte sende meg en pm for å få telefonnr.

Vi har ledig kontorplass i vårt frilanskollektiv i Prinsensgate i Oslo. Kr. 1600/mnd (inkl mva). Strøm og Internet (ca 100 kr mnd kommer i tillegg) Send pm, eller ta kontakt på tlf for visning (tre navn/tlfnr)
 
Disclamer: jeg er med å drive stedet jeg snakker om.

Hei, selv 6 år senere er det mulig å leie en kontorplass i Oslo til omtrent 2000 spenn i måneden. På Kroloftet (affiliatlenke) i Frysjaveien 40 leier vi ut kontorplasser til 1800,- eks. mva i måneden. Og det er ikke snakk om noe billig dritt - men gode, lyse plasser med stort fellesareal, fibernett, A3-laserskriver. osv. Vi har også godt utstyrte verksteder for treverk, metall, keramikk + et hobbyverksted, men dette er ikke inkludert i kontorplassprisen.

Så langt har vi flest designere, kunstnere, arkitekter, illustratører, fotografer og og lignende - men vi er åpne for alt! Minus oljeindustri, våpenrelatert virksomhet (vi har fredfulle dronemakere på huset) og sikkert noen andre ting også.

Les mer om kontorplassene (affiliatelenke), eller sjekk flere bilder (affiliatelenke).

DSC_7029_160916_171914.jpg DSC_7045.jpg 14231906_10210754988253176_3067684673388372301_o.jpg 3-kroloftet-hovedhall.jpg 2-cnc-kroloftet.jpg
 

T SL

Active Member
For meg ble det mye billigere å leie et helt kontor og få med flere vs. coworking. Det er også lettere å finne. Bare en idé.
 
Hvis man tenker pris per kvadratmeter så stemmer det nok at det finnes billigere alternativer - ofte med en kontrakt som varer i noen år.

Og så får man bare fikse printere, plottere, innredning, fibernett, sosialt miljø, fester, events, workshops, inspirasjon fra medarbeidere fra mange fagfelt og kommunikasjon med huseier, megler og vaktmester.

Og for dem som trenger verksteder til produksjon og prototyping kan man med litt tid, penger, tålmodighet, stor bil og overtalelsesevner få tak i mye kvalitet når det gjelder justersag, platesag, båndsag, avretterhøvel, dreiebenk, fullplate CNC fres (tja, de er faktisk litt vanskelig å få tak i hvis man bare bruker litt penger... blir fort 300.000,- ), laserskjærer, sveiseapprater, metallsag, sveisebord, keramiske ovner, plateruller, ekstruderer...

Så ja - helt enig, det funker absolutt å ta saken i egne hender :)
 

T SL

Active Member
Trenger ikke full-plate-CNC-maskin, sveiseapparat eller metallsag for å gjøre internettbasert arbeid (som de fleste her inne driver med), så det var ikke noe jeg tok med i avgjørelsen da jeg så etter kontorplass. Vi har heller ikke tannlegestol eller mulighet til å utføre kirurgi, men ellers har vi det ganske greit, og mer for pengene.
 
Hehe, godt poeng. Er primært webutvikler selv, men det er mye glede i å være på et sted hvor folk gjør helt andre ting. Og også mye informatikk i møbelsnekkerfaget om dagen. En CNC blir mer stas hvis man kan Python!
 

T SL

Active Member
Ja, da jeg flyttet utenlands jobbet jeg rundt 1.5 år på en coworking, før jeg fant kontor. Møter mye bra folk og det er en bra møte å networke på.
 
Det blir jo slik for mange - logisk nok - at man er i et slikt miljø i noen år mens man finner retningen og knytter forbindelser. Hvis man etterhvert blir et større firma med flere ansatte kan det fort gi mening å gå sin egen vei, starte eget sted, og legge planer for noen år fremover. Hvis man ikke trives vannvittig godt, da.
 
Topp