Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva koster en ansatt?

Britta

stoffdronning
Ok, det er lenge siden jeg stilte noen rare spørsmål ;-)

Vurderer å utvide og gå fra ENK med nettbutikk til AS med lokal butikk i tillegg til nettbutikk ++. Det blir da meg og noen vennlige vennehjelpere hvis jeg ikke kan eller blir syk.

Holder på med å lage ny forretningsplan (haterhaterhater) og investeringsbudsjett (hater nesten like mye) fordi jeg trenger kapital og en snill person som hjelper andre å oppfylle drømmene sine *lol* (mulig at jeg har noen, men da trengs førstnevnte).

Siden jeg skal kalkulere meg selv, er følgende riktig eller har jeg glemt noe:

Lønn + 10,2% feriepenger + 2% OTP + 14,1% arbeidsgiveravgift = Kostpris dagl. leder/jeg??

Forsikringer:
Jeg har vare/inventar/transport-forsikring fra før av, den må bare opp i summen.
Yrkesskade, hvor mye må jeg regne med der?
Ansvar har jeg ikke hatt til nå, men det er vel lurt med butikklokale hvis noen ramler ned trappa. Noen som har noen sum parat?

Noe mer?

Takk for hjelp, Britta
 
A

aabbcc

Guest
Det er vanlig å finne en faktor for kost, som man så ganger med lønna. Vanlig faktor der jeg har vært har ligget mellom 1,4 og opp mot 2. Dette dekker da alle de tingene du nevner, samt kontorutstyr ol..

aabbcc
 

Smbinfo

Medlem
Et konservativt anslag hos er "normale" bedrifter er 2x. Det tar da med alt av sosiale kostnader (julebord++), administrasjon (feriedager,feriepenger,sykedager,sykepenger) osv.

Det er ikke alle kostnader som er like håndfaste og derfor ikke så greie å sette opp i et regnestykke.

Ansetter du imidlertid deg selv kommer du nok ned på 1,4 gangen. Dette da du ikke holder julebord med deg selv, er mindre syk m.m.
 
Topp