Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva med forsiden på WF?

Santo

Active Member
Personlig sjekker jeg den aldri. Favorittlenken går direkte til forumet og dagens innlegg.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Forsiden, vel den er det vel 4-5 måneder siden jeg så sist. Og da var det et uhell. Ser ikke vitsen med den, redirect heller til forumet.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, forsiden er kjedelig på Webforumet. Det syns jeg faktisk.

Når jeg her sitter med en oppløsning på hele 800x600 og kikker på forsiden, da får jeg disse 4 boksene med informasjon midt foran meg (store), og ikke engang det gjør at jeg blir noe intressert i hva som faktisk står der. Boksene blir ikke mer synlig om jeg endrer til en normal oppløsning, og derfor enda mindre attraktive.

Noe jeg selv tror kunne blitt bra måtte være redirecte til forumet og heller legge inn informasjon på fremsiden av forumet til utloggede brukere, som forteller litt om hva dette forumet er for noe, og hva brukeren som er utlogget kan forvente og finne her inne. Også sammen med en link til et registreringskjema.

Ellers så er det jo per i dag slik at "Webhotell," "Verktøy," og "Tjen Penger" ligger i navigasjonen der oppe i headeren. Disse 3 føler jeg at kunne passet bedre inn under et eget menyelement, som da gjerne kunne hatt en lignende type forside som WF har i dag. Da vet jeg tross alt hva jeg leter etter, noe som da gjør boksene med attraktive. Hva jeg leter etter, det vet jeg ikke når jeg kommer inn på fremsiden til WF...
 
Sist redigert:

Kassimaja

Geocacher
Forsiden hadde 200 visninger i går så det er tydelig at noen ser den.

200 visninger? Er det så mange som glemmer å skrive /forum bak adressen når de skal inn på forumet ;) Jada, jeg var sikkert en av dem i går... Forsiden er egentlig mest irriterende, for det er forumet du liksom skal inn på.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Forsiden brukes vel ikke fordi det ikke er noenting å bruke der. Hovedårsaken til at jeg laget den var fordi jeg planla å lage litt mer dynamikk i den, noe som aldri ble noe av (derfor du har tatt over nå :D).

Forsiden er også greit å ha med tanke på SEO, siden veldig mange av de som lenker har en tendens til å lenke til forsiden. Det kan være greit å beholde en side der som ikke er redirect, som etterhvert kan lenke til diverse undersider du vil skal ha god rankering i søkemotorene.
 

picxx

Well-Known Member
Enten kan man jo bruke den som en portal til resten av siden, eller du kan bruke den for å annonsere egne tjenester på den.
Mulig det blir en del arbeid med en portal, men det finnes vel også en portal løsning for VB om jeg ikke tar feil. Da vil det jo også være enklere å implentere bokser og ting og tang du vil legge inn i ettertid.

Å redirecte forsiden til forumet synes jeg ikke er noen god ide, da WF faktisk begynner å bli så mye mere enn kun forumet.
 

Gaasehud

Medlem
Tja, enig med flere her at den mangler litt innhold. Men skjønner at Kenneth har gjort det bra for SEOens skyld, bare at det kunne vært slengt inn siste foruminnlegg, osv. :)
 

Krister

Romteknolog
Få mer dymanisk innhold, samt en sidebar i stedet for bare å liste opp ting.

Inkluder WF-bloggen på forsiden kanskje? Eller egne nyheter? Få en sidebar hvor siste fra forumet kan dukke opp.

Elle man bare kunne gjort WF-bloggen til forsiden? Webforumet.no Blogg

(Og når vi snakker om WF sin fremtid, så hørte jeg rykter om WF-hosting man betaler for... Kunne kanskje være interessert i noe slikt.)
 
Topp