Hva trenger du for å få bedre overblikk på affiliate programmer?

erikh

New Member
Jeg har jobbet med affiliate lenge og syntes altid det mest irriterende var å finne de rette programmene og skifte ut lenker osv.

Det finns ikke nogen god oversikt på norsk om affiliate programmer som jeg kjenner til, så jeg lurte på å lage en, kunne være et fint projekt når jeg studerer utvikling.

Men hva trenger du her? Tenk gjerne stort, oversikt, EPC, kategori, men hva ellers? En matching-algoritme?

jaswane

Member
Spennende prosjekt. Er helt enig i at det er mye å holde styr på til tider. Selv har jeg et Google Sheet ark der jeg lister opp alle nettverk og alle programmer jeg er godkjent for. Det er på en måte mitt interne verktøy for å prøve å holde styr. Det mest irriterende er når programmer legges ned uten at jeg får beskjed. PartnerAds er på værstinglisten her... Mange er flinke til å sende ut meldinger om det, men uansett irriterende at ikke flere aktører velger affiliate som en lenger strategi.

Jeg satt opp affiliateprogrammer.no for en stund siden med håp om prøve litt på det samme, men alle lister her må manuelt oppdateres noe som også tar tid. Programmer avsluttes og nye kommer til. Tanken var å liste opp programmer til alle nettverk samt individuelle programmer. Jeg valgte å ikke ha med informasjon om provisjonssatser osv siden en del nettverk sier man bryter retningslinjene om man publiserer det.

Hvordan tenker du å lage denne oversikten? Og hvordan tenker du å klare å oppdatere data på en fornuftig måte? :)

Topp