Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilke Adwords-formater er mest brukt i Norge

Hei.
Og velkommen til meg selv... (siden jeg er ny her på forumet)
Det jeg lurte på hvilke adwords annonseformater som funker best på norske nettsteder.

Standard format på bildeannonser (flash, gif etc) i Adwords er:
* Banner (468 x 60)
* Leaderboard (728 x 90)
* Kvadrat (250 x 250)
* Lite kvadrat (200 x 200)
* Stort rektangel (336 x 280)
* Mellomstort rektangel (300 x 250)
* Skyskraper (120 x 600)
* Bred skyskraper (160 x 600)

Eksempler

Tenkte å høre med dere om dere vet hvilket format som er mest brukt (gunstig i bruke) siden jeg skal få produsert noen annonser som skal legges ut med adwords.
 

Ståle

Medlem
300x250 er veldig mye brukt, da de implementert i innholdet gir bra CTR. Ellers er vel også skyskraperne (120 og 160) mye brukt. 468x60 er vel også rimelig standard i Noge, selv om jeg for min del benytter den mindre og mindre.
 
Veldig greit å vite før man kaster seg rundt og bruker ressurser på (adsense/adwords)annonseformater som ikke blir brukt i Norge..
Flere som har synspunkter?
 

Ståle

Medlem
Ellers så er det jo bare å se litt rundt på aktuelle sider som man er interessert å annonsere på, og notere seg hva slags formaterer de kjører.
 
Nettstedene kan være blogger (med tilpasset) adsenseplass (300x250) osv.... Eller andre nettsteder kommersielle nettsteder som benytter adsense.

Kommer fram til denne listen:
468x60
728x90
300x250
120x600
160x600

Noen som har synspunkter på dette?
 
300x250 konverterer bra, særlig hvis brukeren får den rett i fleisen når han åpner siden din. Og man skal ikke undervurdere tekstlinker heller, prøv å sett inn tekstlinker over menyen din og det kan hende du blir oerrasket over hvor godt de tjener.

Vet ikke om du misforstår :)

Jeg skal annonsere for firmaet jeg jobber i...altså skal ikke sette annonser på egen hjemmeside. Skal annonsere firmaet og produkter med Adwords...
Skal få noen til å produsere flash/gif annonser for oss som vi skal bruke..
Så da tenkte jeg det var greiest å få dem laget i de annonseformatene som er mest brukt på nettsteder i Norge.
Hvis du forstår? :)

Bruker Adsense selv på personlige eide nettsteder/blogger...med formatene 468x60 og 300x250 som standard.
 
Sist redigert:
Topp