Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilke konto skal dette føres på?

Steve Cash

Medlem
Så vidt jeg vet er Adsense mv. inntekter som er fritatt for mva innenfor mvaloven fordi det regnes som eksport, kjøperen er visst Google i Irland. Og da skal det i post 3100 i næringsoppgaven, kontoen heter ofte det samme.

Standardkonto for annonser er et sted i området 7300-7330, post i næringsoppgaven er 7330.

Webserver, tja. Det er vel en slags leie av datautstyr? I så fall post 6400 i næringsoppgaven og kontoen heter omtrent det samme, kanskje den heter 6420 leie av datautstyr.

I det hele tatt gir ofte næringsoppgaven med rettledning brukbare hint om kontovalg.

Den her tror jeg heller ikke er så dum, ikke er den veldig dyr i grunnversjon heller http://www.dib.no/kontohjelp/
Det går til og med an å lure seg til å bruke den litt gratis, men det tar selvfølgelig ikke mer enn noen sekunder før det kommer en salgsplakat. Hadde jeg ikke hatt noen andre hjelpemidler og hadde trengt et enkelt kontooppslag tror jeg at jeg hadde gått for denne. Både kvalitet og pris virker bra. (Dette ble seende ut som en reklame, men det er bare ment som tips, jeg har ingen forbindelse med dette firmaet.)
 
Topp