Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilke teamer betaler best?

Dre_C

Medlem
Hvilke temaer får en mest for klikk på adsense annonser og hvilke temaer bealer veldig lite?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er vel igrunn ikke noe bra svar på dette, da det kommer ann på designet på nettsiden din. Det gjelder å ikke gjøre brukerene dine bannerblind og få annonsene til å stå ut. Jo bedre dem merkes, jo mer trykker dem.

Jeg vet at blå lenketekster ofte kan fungere bra (standard hos adsense), da det er en farge brukeren ofte kjenner igjen som typiske lenker.

Ta også en titt på denne tråden: https://www.webforumet.no/forum/adsense/648-inntjeningstips-hvordan-unng-adsense-blindhet.html
 

Dre_C

Medlem
Jeg formulerte meg sikkert litt feil. Det jeg lurer på er i hvilke kategorier får en best betalt for klikk?

F.eks. på en av mine sider så kan jeg få betalt ned mot 0,01 dollar pr klikk, men på andre sider i en helt annen kategori så kan jeg få betalt 1 dollar pr klikk. Finnes det en oversikt over hvilke temaer som betaler best?
 

Bjrl

Medlem
I allefall ikke noe som Google selv har lagt ut, det er jeg sikker på.

Som en kuriositet kan jeg nevne at jeg hadde to klikk på en av kanalene på nettstedet mitt i går - og 0,00 $ i inntjening totalt på den kanalen :)

Samme kanal har hatt to klikk hittil i dag - og betalingen er 1,46 $ totalt.

Generelt er det blitt utrolig mye bedre clickthrough-rate etter at jeg fulgte et tips her inne om plasseringen av linkene. Fra 2. januar (endringsdatoen) har jeg hatt følgende clickthrough på sidene: 0,76 %, 0,56 %, 0,53 %, 0,97 %, 1,18 %, 1,55 %, 1,01 %, 1,94 % og hittil i dag 2,39 %.

Tilsvarende tall for de siste 9 dager før jeg endret plasseringen er 0,42%, 0,10 %, 0,00 %, 0,48 %, 1,40 %, 0,13 %, 0,35 %, 0,35 % og 0,06 %.

Økt klikkrate = økte inntekter, så dette var nyttig tips :)

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
Økt klikkrate = økte inntekter, så dette var nyttig tips :)

Mvh
Bjørn Jarle


Økt klikkrate gir helt klart økte inntekter, det skulle bare mangle.
Men, jeg mente å ha lest en plass (er ikke 100% sikker nå) at jo høyere ctr du får på en side, jo lavere vil din eCPM bli, uansett genre på siden din.

Dette høres jo forsåhvidt logisk ut også, da jeg med 0-10 klikk har opplevd å hatt noen enorme eCPM tall, hvorpå det javner seg ut når man nærmer seg en "normal".
 

picxx

Well-Known Member
iotaweb.org ?? lol
 

Bjrl

Medlem
Hvis man ikke vil gå etter allment tilgjengelige lister (som jeg antar at mange andre også gjør - og da går man med flokken og tjener penger med flokken), så finnes det en enkel oppskrift:

I tillegg til å ha en Adsense-konto skaffer du deg en Adwords-konto. Dermed har du skaffet deg muligheten til å teste ut alle tenkelige søkefraser, og få et overslag på CPC pr. søkefrase.

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
dette er bare bullshit!

selv har jeg etter 3 mnd med adwords så langt vært meget fornøyd, om noen ønsker å reklamere i nettverket tar jeg selvsag imot forespørler, men ikke DUMME forespøresler.

kjører ca. 50.000 sidevisninger per uke...noe som bare øker.
 
Topp