Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilken SEO plugin er best?

Hupsey

Medlem
Bruker selv All in One, men vurderer å go over til pluginet til yoast..
Bruker fra før robots meta som han har laget.
Det nye SEO pluginet ser meget omfattende ut, og kan hjelpe til med sitemaps,robots.txt,meta snippets osv.
det er mer detaljer på Yoast - Tweaking Websites
 

Travellingman

Nettgrunder
Har sett litt nærmere på denne plugin i dag og du har rett, den er meget omfattende.
Fant heldigvis en guide på hvordan man kan sette den opp: How to Install and Setup WordPress SEO Plugin by Yoast

Det er en ting jeg ikke er helt sikker på og det er hvor denne koden til breadcrumb skal settes inn. Er det i main index template og evt hvor i templaten kan den settes inn?

Det er mulig å lagre alle disse innstillingene og laste ned på egen pc for så og importere de til bruk på en annen blogg.

For å si den sånn AIO seo pack er mye enklere å sette opp og holder sikkert bra til de fleste. Denne WordPress SEO plugin er kanskje den mest komplekse jeg har vært borti og krever att du bruker en del tid på å sette den opp første gang. Men som sagt når du kan importere settings til andre blogger hjelper det mye.

Anbefaler att du prøver denne plugin på en liten blogg først så du kan prøve og feile litt, det har ihvertfall jeg gjort :D
 

Nutz

Med lem
Header og footer er også "naturlige" plasser for breadcrubs..

Du vet hva brødsmuler er i denne sammenhengen?
 

Travellingman

Nettgrunder
Hadde ikke hørt noe særlig om disse brødsmulene før i dag når jeg begynte å ta i bruk denne plugin. Men jeg har en forståelse nå om hvordan det fungerer ja ;)
 

Nutz

Med lem
Hvis du tenker på eventyret om Hans og Grete så blir dette med brødsmuler helt logisk. :)
-Dritt at man må ha kjennskap til brødrene Grimm for at ting skal falle på plass.
 
Topp