Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilket CMS system bør jeg ta i bruk

Apjh

Medlem
Hei..

Jeg er egentlig helt fersk når det gjelder dette. Derfor spør jeg litt og håper noen kan hjelpe meg.

Jeg skal sette opp en firma side. Den skal inneholde informasjon om bedrifen, produkter , nyheter og ansatte, jeg vil også at den skal inneholde en form for nettbutikk hvor vi kan selge produktene våres via nett.

Hvilket cms system bør jeg gå for?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Alle CMS-systemer takler den første delen av kravspec'en din. Når det kommer til nettbutikk blir bildet litt verre siden i praksis ingen typiske CMS-systemer egentlig er egnet for nettbutikkløsninger, så her må du nesten spesfisere hva du mener med nettbutikk. Er det snakk om et slags utvidet epostskjema er jo saken grei, men skal du ha betalingsløsninger og funksjoner du finner i ekte nettbutikksystemer blir saken straks verre.

Derfor; prøv å lage en spesifikasjon på hva du mener med f.eks nettbutikk, så blir det langt enklere å hjelpe deg :)
 

Nutz

Med lem
Tror også du lønner deg med en "nettbutikk" som utgangspunkt.
De har ofte gode muligheter til å legge inn ekstrasider som en presentasjon og annet..
 

Apjh

Medlem
Jeg tenker som sakt en informasjons side og nettbutikk.

Jeg skal prøve å spesifikasere det mer. Vi har en bedrift som driver innen skjønnhetspleie. Vi har flere butikker rundt om og derfor vil jeg ha ett nettsted hvor jeg kan informere om hvor de diverse butikkene holder til rundt om, informasjon om de diverse produktene vi tilbyr , informasjon om de ansatte i butikkene.

Men ønsker også samtidig en nettbutikk hvor vi kan selge de diverse skjønnhetes produktene vi i butikkene til daglig. Gjerne en nettbutikk med betalingsløsninger som paypal og lignende.

Det ville kanskje lønnest seg i dette tilfelle og og egentlig hatt 2 nettsider, en spesifesert på den første delen og en spesifesert på nettbutikken ettersom jeg forstår at det ikke er noen cms tjenester som dekker begge behovene?

Det ville jo ikke vært værre enn å linket videre fra hovedsiden til nettbutikk siden i så fall?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har selv brukt Joomla + Virtuemart og syntes ikke det gikk heeelt på skinner akkurat og da var det Virtuemart-biten jeg tenker mest på.

Hadde det vært meg som skulle sette opp dette hadde jeg nok valgt Wordpress som "hovedside" også brukt f.eks Mystore til nettbutikk. Da slipper du bruke mye tid på å sette opp ting og Mystore kan også styles til å ha samme design som WP-siden.

Lykke til ihvertfall og oppdater oss gjerne når du har kommet i gang. :)
 

Nutz

Med lem
Igjen, så er det "veldig feil" å ta et CMS som utgangspunkt i en nettbutikk.
Virker som folk har "låst" seg fast i Joomla og WP..
Har enda ikke sett et sjappescript som ikke har støtte for egendefinerte sider.
 

Apjh

Medlem
Takk for raske svar.

Er det noen som har erfaringer med Drupal + ÜberCart, kan det også gå til mitt prosjekt?
 

Tonny Kluften

Administrator
Har svært god erfaring med eredaktor.no/". Veldig brukervennlig og mange muligheter :)

Joda, sikkert, men som med alle andre "små" private CMS, hvor lenge blir det videreutviklet? Og hva er prisen for å utvide med flere funksjoner. Ukjente CMS som det der passer best for bedriftskunder som har et budsjett på 30-40000 i utvikling og så minst 10000 pr. år etter det.
 
Sist redigert:
Topp