Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilket diskusjonsforum?

Santo

Active Member
Det ser ut til å stemme... Takker & bukker :D

Er det forresten noen som har testet mye forskjellige forumer og har noe de vil anbefale?

Jeg har kikket og testet litt selv, f.eks. phpBB, Invision Power Board som diskusjon.no bruker, forumet her på siden, osv., men ser ikke de store altfor store forskjellene, men liker f.eks. Invision utseendemessig.

Egentlig ville jeg hatt et ASP-basert script da jeg bruker ASP på mine sider forøvrig, og at det slikledes ville være lettere å integrere forumet inn, men ser at det er mindre å velge i der.

Forumet jeg skal gå for bør også være rimelig enkelt å integrere designmessig inn i egne sider, altså med en egen header og footer rundt selve forumet.

På forhånd takk for alle tips og kommentarer :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Har brukt phpbb 2 i årevis til en side, men der er det så mye bugs etterhvert at vi har kjøpt inn vbulletin (samme som her bl.a.). Brukte ultimate bb for en drøss med år siden, men når det ble tid for var phpbb 2 vel så bra, så da endte vi opp med det en stund. Det har vel egentlig funka bra det, det er bare veldig modent for utskifting nå.

Vi brukte også et asp.net-basert forum en stund, men det var bare humbug. Null support, og etterhvert stoppa oppdateringene helt selv om det var massevis av bugs. Bortkasta penger og tid. Mulig asp/.net er bra til mye, men akkurat til forumbruk har jeg mer tro på php-baserte saker, virker som det er mer utbredt, og dermed bedre support, større brukerbase++.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Har brukt phpbb 2 i årevis til en side, men der er det så mye bugs etterhvert at vi har kjøpt inn vbulletin (samme som her bl.a.). Brukte ultimate bb for en drøss med år siden, men når det ble tid for var phpbb 2 vel så bra, så da endte vi opp med det en stund. Det har vel egentlig funka bra det, det er bare veldig modent for utskifting nå.

Vi brukte også et asp.net-basert forum en stund, men det var bare humbug. Null support, og etterhvert stoppa oppdateringene helt selv om det var massevis av bugs. Bortkasta penger og tid. Mulig asp/.net er bra til mye, men akkurat til forumbruk har jeg mer tro på php-baserte saker, virker som det er mer utbredt, og dermed bedre support, større brukerbase++.

Nå har da faktisk phpbb3 kommet ut for en liten stund tilbake.. Kjører det på en side, og fungerer veldig bra. Det eneste jeg ikke likte var at alt og absolutt alt var så totalt forkjellig fra phpbb2... Det ble rett åslett veldig mye å sette seg inn i...

Selv vil jeg velge å tro (av de forumene jeg har vært borti) at vBulletin er det absolutt mest oversiktlige og ikke minst enklest å benytte seg av.
 
Topp