Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilket domenealternativ er best?

Stoppet

Banned
Hva vil forskjellen fordelen/ulempen med disse to alternativene være i forhold til Google og SEO:

finn-bilen.no
og
finnbilen.no

Hvis finnbilen.no er opptatt og man velger finn-bilen.no, vil disse da stå likt i forhold til SEO (gitt at betingelsene ellers var like)?
 

Ole Avranden

utvandret
Tror begge de alternativene er "innafor". Har du flere konkurranseutsatte ord i domenenavnet, blir bindestrek sett på som en spam-indikator. Men med to ord, hvorav det ene er generisk, har det nok ikke noe å si.
 

beatngu

Member
Det har ikke noe å si om du har bindestrek eller ikke,så det er ingen forskjell på domenene når det gjelder ranking.
Jeg bruker mange domener med bindestrek å disse ranker like godt som uten bindestrek.
 

Grunder82

Medlem
Det er riktig som beatngu påpeker. Det er utallige suksessfulle netsider med bindestrek i dem. Du kan for eksempel se billiger-mietwagen.de eller billige-mietwagen.ch som er de største i sine nicher i Tyskland og Sveits
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Det er riktig som beatngu påpeker. Det er utallige suksessfulle netsider med bindestrek i dem. Du kan for eksempel se billiger-mietwagen.de eller billige-mietwagen.ch som er de største i sine nicher i Tyskland og Sveits

Tror nesten vi kan utrope det tyske/tyskspråklige markedet til verdens bindestrek-domene-marked #1 - uten at jeg har noe annet enn personlig erfaring som grunnlag. (I uttale i reklamer sies det forresten som "minus" - lyder totalt idiotisk i mine ører). Ut fra min lille erfaring, kan det dog virke som om tyskere flest foretrekker bindestrek fremfor uten. Mulig dette har å gjøre med at det er enklere og mer lesbart for den jevne tyske mann og dame i gata.

Jeg lever i den tro at det ikke spiller noen rolle og at Google i dag forstår domenenavnet sett i sammenheng med innholdet på nettsiden. Dersom man dog skal bruke domenenavnet i printreklame og slikt, kan det dog være viktigere enn man tror å finne "den riktige varianten".
 

T SL

Active Member
Det har ingenting å si -- men for brading ville jeg valgt uten bindestrek. Generelt ranker kortere domenenavn (under x antall characters) bedre, men dette er en sammenheng, ikke nødvendigvis noe som skyldes domenenavnet i seg selv.
 
Topp