Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilket forum er best for SEO?

Markus

Medlem
Er det noen som har noen linker til kilder på nettet som seriøst diskuterer hvilke forum man bør velge for å få best mulig respons hos søkemotorene, og da selvfølgelig hovedsakelig hos Google.

Er også ute etter informasjon om de eventuelt beste mod'ene til disse forumene. Samtidig er jeg litt skeptisk til å mod'e forumet for mye da dette kanskje kan gi problemer ved fremtidige oppdateringer.

Vet at forumet her bruker vB med vBSEO, men er dette det beste og lureste å bruke? Det virker i hvert fall som Google liker WF. Føler at en del av SEO mod'ene til andre forum enn vB er litt juks.
 

basicus

SEO Eggspert
Jeg har godt og vel ett års erfaring med drift av et forum som kjører Joomla og Orstio sin ofisielle bru mellom Joomla og SMF (Simple Machines Forum).

Du finner dette forumet på ditt nettsted - Artikler

Erfaringer så langt med denne kombinasjonen er mildest talt elendige. Til dags dato har jeg ikke klart å presse til topps noen som helst av de søkeordene jeg har prøvd på basert på tråder som har blitt startet av brukerne.

Enden på visa er at jeg venter den dag i dag på at en annen forumløsning til Joomla som heter Fireboard skal slippes med en vettug konverterer for SMF.

Sikkert litt anskelig å holde tråden i innlegget mitt her.. Det jeg prøver å si om enn på en litt patetisk måte, er at Joomla med SMF-bru gir i hvertfall dårlig med trafikk fra de tre store (Goole.no, MSN.no eller Yahoo.no)

Det er bare å sjekke url'en over for de som vil lære mer om Joomla, SMF og vBulletin for den del. Vi har delt mye erfaringer med hverandre siden vi starta opp ditt nettsted - Artikler for ca. halvannet år siden.

Teknisk info for løsningen vi kjører:
CMS er Joomla 1.0.12
SMF-bru er Orstio sin ofisielle bru Mellom SMF og Joomla som finnes på simplemachines.com under "bridges". Brua finnes ikke tilgjengelig lengre på url'en over her, da Orstio som opprinnelig laga den har trukket den tilbake (Joomla har skjerpet kraftig inn på sin GNU/GPL lisens)
Domenet hostes av ServeTheWorld og kjører på en managed server (dedikert).
 
Sist redigert:
Topp