Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor bør jeg markedsføre nettbutikken videre?

svarstad

Medlem
Hei, har drevet en nettbutikk i 3 år men tiden er inne for å markedsføre den mer.

I dag så bruker jeg følgende kanaler:

- Google Adwords
- Kelkoo
- Finn Torget
- pluss noen gratis annonsesider

Noen som har gode tips om hvor jeg bør markedsføre nettbutikken videre? eller hva jeg kan gøre for å øke omsetningen?
 

Tony J

Alle skal få
Facebook-side som nevnt over. Og har du dette, skaff deg en konkurranseapplikasjon hvor du kan et produkt i nettbutikken din som premie. Appen kan ha et utvalg av spørsmål og svarsalternativer. Her må bruker skrive inn epost for å bli med samt ha mulighet for å huke av i en boks dersom h*n ønsker å motta nyhetsbrev i fremtiden. Ha en like-gate, dvs folk må "like" siden din for å delta i konkurransen også. Du kan også i tillegg til dette markedsføre konkurranseappen din på facebook for å nå ut til flest mulig.
(dette er noe alla google adwords, bare med facebook)

Med dette får du: En facebook side med økt aktivitet og liker
Økt trafikk mot nettbutikken din
Lagre kunder til et nyhetsbrev for senere markedsføring.

Tony
 
Tips:
1. Sosiale medier! Facebook, Twitter, G+ og Pinterest
Skal du være i sosiale medier gjelder å være aktiv. Ikke skriv at de skal sende deg mail. Får du negative eller ubehandelig meldinger, svar på dem fort på en ordentlig og forklarende måte. Legg til sosiale medier på sidene dine.

2. Bruk nettverket ditt av venner, bekjente og alle andre du skulle treffe på. Kjøpe en bunke med visitkort å ha dem alltid på deg.

3. Selger du noe som "alle trenger". Henge opp ark på alle korktavler i alle matbutikkene i området du bor i, gjerne med en QR-tagg.

4. Finner bloggere som skriver om ditt område, enten det er hagestell eller fjellklatring og gi bort gratis produkter om de takker ja.

5. Gi noe tilbake til de som besøker handler i butikken din. Ta kontakt med dem etter at de har handlet og gi dem en personlig rabattkode.

6. Lag en blogg, og jobb mot å få en fast leser gruppe. (Bli ekserpten folk går til)

Jeg ville ikke brukt pengene mine på timesannonser på vg igjen, sjekk heller ut ADA og Displaynettverket til Google Adwords.
 
Topp