Hvor bør jeg plassere annonsene på nettsiden?

En tråd i 'Tilbakemeldinger' startet av René Munthe Eik, 7 Nov 2017.

1. René Munthe Eik Medlem

Jeg holder på å sette opp Folkets Matblogg, men sliter litt med hvor jeg bør sette inn annonser på sider og i poster. Gjelder både for PC-visning og Mobil. Jeg har muligheten til å ha egne oppsett for vanlg og mobil visning.

Tar svært gjerne i mot tips. Siden må heller ikke bli oversvømt med annonser. Det må være en grei fordeling slik at fokuset ikke tas bort.

2. Redmouse

Redmouse New Member

Det avhenger jo litt av hvilken type annonser det er snakk om.

For min egen del ville jeg unngått bannere og pop-ups som pesten. Fokuser heller på "sponset innhold" som er skreddersydd for bloggen din. Innlegg om mat som samtidig promoterer annonsøren (hvis det lar seg gjøre).

Disse kan du plassere mellom innleggene med et naturlig resultat. Bl.a. VG Nett er gode på dette og du kan hente litt inspirasjon derfra.

3. René Munthe Eik Medlem

@Redmouse Pop-UPS er uaktuelt. Men hvorfor ikke bannere?

4. Thor Erik Just Olsen

Thor Erik Just Olsen Medlem

Bannere har vel fortsatt sin misjon, men er (imho) ikke spesielt effektive. Jeg tror folk har utviklet en veldig sterk bannerblindhet. Men er bannerne gode, og er av verdi for bruker, da er jeg helt for bannere.

5. barentshavet Active Member

Hva med Native? Strossle designer til og med native-annonsene for deg slik at det skal passe inn på nettsiden. https://strossle.com/

Del denne siden