Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor bør jeg plassere annonsene på nettsiden?

Stoppet

Banned
Jeg holder på å sette opp Folkets Matblogg, men sliter litt med hvor jeg bør sette inn annonser på sider og i poster. Gjelder både for PC-visning og Mobil. Jeg har muligheten til å ha egne oppsett for vanlg og mobil visning.

Tar svært gjerne i mot tips. Siden må heller ikke bli oversvømt med annonser. Det må være en grei fordeling slik at fokuset ikke tas bort.
 

Redmouse

New Member
Det avhenger jo litt av hvilken type annonser det er snakk om.

For min egen del ville jeg unngått bannere og pop-ups som pesten. Fokuser heller på "sponset innhold" som er skreddersydd for bloggen din. Innlegg om mat som samtidig promoterer annonsøren (hvis det lar seg gjøre).

Disse kan du plassere mellom innleggene med et naturlig resultat. Bl.a. VG Nett er gode på dette og du kan hente litt inspirasjon derfra.
 

Stoppet

Banned
@Redmouse Pop-UPS er uaktuelt. Men hvorfor ikke bannere?
 

elastic

Member
Jeg holder på å sette opp Folkets Matblogg, men sliter litt med hvor jeg bør sette inn annonser på sider og i poster. Gjelder både for PC-visning og Mobil. Jeg har muligheten til å ha egne oppsett for vanlg og mobil visning.

Tar svært gjerne i mot tips. Siden må heller ikke bli oversvømt med annonser. Det må være en grei fordeling slik at fokuset ikke tas bort.
Hei, det første jeg tenkte var å plassere bannere i sidebaren (høyre) både over fold og under fold. 250x250 eller noe. Ville også A/B-testet de :)
 
Topp