Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor finner man eller kan lage en slik bar?

Travellingman

Nettgrunder
Har sjekket litt ut denne på Wibiya men får ikke opp denne toolbaren på siden min! Den er lagt inn som plugin, og er aktivert osv....
Noen andre som har brukt den på Wordpress og har noen tips?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Noe off-topic, men etter mitt syn er slike sub-barer vanvittig irriterende og brukeruvennlige. Jeg har faktisk fullstendig sluttet å bruke nettsider på grunn av slike ting. Og det har til og med vært nettsider jeg "daglig" har vært inne på.

Grunnen til at de er brukeruvennlige er fordi de dukker opp på et sted jeg ikke forventer og inneholder masse scripts og unødvendig informasjon. Toppen av det hele er jo at de ikke er mulig å scrolle bort.

De stiller i samme klasse som disse "popup-chatbox'ene" som "alle" har innlemmet på sine sider. Helt grusomt. Etter mitt syn er slike ting dagens versjon av den tradisjonelle "elg-i-solnedgang"-gif-animasjonen absolutt alle skulle ha på sine nettsider fra 1996 til 1999.
 

Fredrik

Medlem
Den siste foten var vel ikke så hest rævv egentlig. Men jeg er enig med Peter her. Dog tror jeg dette kan funke så lenge man kun bruker en slik fot på en eller noen få sider.

Hadde vært morsomt å fått se noen conversionrates både med og uten.
 

testdriver

Ha det bra..
Enig med peterandrej, men skal man allikevel bruke det, bør man inkludere muligheten til å 'aldri vise igjen' basert på cookies.

Men, jeg vet om flere sider som er 'all about conversion' som benytter dette på en ganske snedig måte. Da er det snakk normalt snakk om ting som epost-lister, FB-fan, Twitter. De lar det være ekstremt enkelt å aldri se den igjen, og legger ikke essensielle deler av nettsiden ned på baren.
 

picxx

Well-Known Member
Det som hadde vært moromt er jo å fått uttalelser fra noen som ikke er utviklere på nett.

For ikke så veldig lenge siden var det spørsmål om man burde ha target="_blank" på linker her på weboforumet, og langt de fleste irriterte seg over linker som åpnet i nytt vindu.
Etter å ha lest litt på andre forum, hvor det ikke er utviklere som først og fremst skriver viser det seg faktisk at veldig mange brukere irriterer seg over at linker _ikke_ åpner i nytt vindu.

Tror faktisk det på visse områder kan skille stort mellom det en utvikler ser på som brukeruvennlig og det en "jon surfer" ser på som brukeruvennlig.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Etter å ha lest litt på andre forum, hvor det ikke er utviklere som først og fremst skriver viser det seg faktisk at veldig mange brukere irriterer seg over at linker _ikke_ åpner i nytt vindu.

Det er egentlig et veldig godt poeng. Jeg har særlig én kunde som hele tiden gnåler om at linker skal åpnes i nytt vindu. Jeg prøver å fortelle ham at dette er den minst brukervennlige løsningen, men han er helt tydelig døv på det øret.

Så det kan fort være sånn at Ola Dunk elsker slike menybarer faktisk.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Har ikke Google Image Search noe lignende egentlig?
Jeg har prøvd å gjøre det litt likt det med favoritt.no -> når man klikker på en lenk så åpnes lenken (i nytt window ja *ducks*) og får du en liten boks øverst til høyre med teksten "favoritt? ja/nei" slik at du kan stemme om dette var noe. Men har ikke tenkt så mye på om folk irriterer seg grønn.. Hva synes egentlig dere?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Brukervennlig er at eksterne linker alltid åpnes i nytt vindu er min mening:)

Jeg lurer på hvorfor du vil åpne lenker i nytt vindu. Eller mer presist: Hvorfor vil du ikke ha valget mellom å åpne i samme tab/i ny tab/i nytt vindu selv? Hvorfor vil du at utviklerne skal legge føringer for hvordan linker skal åpnes?

Jeg er genuint nysgjerrig, faktisk.
 
Topp