Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor for noe greier er det Google har indeksert??

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
site:baredritt.no - Google-søk

Jeg ser først idag at Google har indeksert noe snodige greier her.. Selv har jeg ikke peiling på slikt med søkemotoroptimalisering, men hva i alle dager er det egentlig som har skjedd her? Det ser jo ut som at Google har indeksert omtrent hver eneste plugin jeg bruker.. (og ikke bruker :p )
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, jeg regna faktisk med at ett slik forslag kom, men jeg bruker en plugin som heter all-in-one-seo-pack... Jeg ser at også denne har blitt indeksert av Google.

Dersom jeg blokkerer adressa til denne plugin i robots.txt, vil det da kanskje mulgens bli trøbbel med artikler jeg skriver fremover, og at dem kanskje ikke blir indeksert slik som jeg selv vil? Hehe.. Jeg har liksom aldri vært bort at plugins blir indeksert på denne måten.. :p
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ble litt usikker når jeg skulle lage til robots.txt her.. Det holder at jeg lager til slik som dette:
User-agent: Googlebot
Disallow: /wp-content/
Allow: /wp-content/images/
og laster opp i roten? Denne filen trenger overhodet ikke inneholde noe som helst annet?

En annen sak jeg lurer litt på, er om jeg ved hjelp av Robots.txt kan nekte andre tilgang til filer som ligger i en angitt mappe. Det vil si at dersom andre nettsteder enn Baredritt.no vil lese filen, så skal ikke det fungere. Grunnen til at jeg lurer på slikt noe, er fordi jeg ikke vil at andre skal streame filmer og andre mediefiler fra min server. Er noe slikt mulig?
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ops.... Nå har jeg visstnok klart og rote meg skikkelig till! Tror jeg skal være glad dette er midt på natta, og ikke denne sia har så mye besøk!

Jeg forsøkte og lage en .htacces med følgende innhold:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://navnpånettsted.com/ [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteRule .*\.(jpe?g|gif|bmp|png)$ - [F]

Nettstedet benytter seg av Wordpress, og etter jeg la inn denne .htacces med dette innholdet ble plutselig ALLE bloggpostene utilgjengelig.

Not Found

The requested URL /2008/runaway-bride-1999/ was not found on this server.
Apache/2.2.8 Server at domene.com Port 80

Jeg ser i adminpanelet at alle bloggpostene er der enda, men jeg får altså denne feilmeldingen på absolutt alt av bloggposter når jeg klikker meg innom. Nå har jeg tatt bort .htacces fra roten, og allikevel kommer denne feilmeldinga frem :( Det gikk litt fort i svingene og jeg leste vel ikke mer enn to-tre ord på linken du gav meg før jeg tok en kjapp copy-paste.. :(

Du kunne ikke ha hjulpet meg med hva jeg må skrive i .htacces for at det ikke skal være mulig med hotlinking til filene i en angitt mappe? Dette var jeg ny på :) Første gang jeg er borti ett nettsted der jeg faktisk vil være gniten på båndbredden.
 

Keanu

Geek
WordPress selv bruker htaccess for å lage friendly urls (altså /2008/navn_paa_post/ etc), og du har sikkert skrevet over den når du la inn det nye.

Du kan enten deaktivere og aktivere rewriting av urls i WP-adminpanelet, eller legge inn noe slikt (copy paste fra min wp):
HTML:
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>

# END WordPress

For å få begge deler antar jeg du kan lage noe slikt som dette (sikkert noen som kan dette bedre enn meg):

HTML:
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]

# Forhindre bilde-hotlinking
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://navnpånettsted.com/ [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteRule .*\.(jpe?g|gif|bmp|png)$ - [F] 
</IfModule>

# END WordPress
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har desverre ikke cpanel tilgjengelig hos denne hosten :(

Hjertelig takk for hjelpen med den der Keanu. Alt sammen kommer fint på plass dersom jeg stiller tilbake i permalinkstrukturen ja. Det var godt og få vite at dette ordnet seg så enkelt. Nå fikk du meg ett par kilo lettere!

Jeg forsøker meg videre med siste kodesnutten du kommer med til meg :

HTML:
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]

# Forhindre bilde-hotlinking
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^[url]http://navnpånettsted.com/[/url] [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteRule .*\.(jpe?g|gif|bmp|png)$ - [F] 
</IfModule>

# END WordPress

Og gjett hva? ALT FUNGERER SLIK SOM JEG VIL ! :D :D :D
Tusen hjertelig takk for hjelp! Dette var virkelig god informasjon jeg kan ta med meg videre! (Beklager at jeg bryter forumets regler med en grense på 3 smileys, men dette fortjente det virkelig)
 
Topp