Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mange annonser bør man ha?

Går ut fra at dette er et av de vanskelige spørsmålene hvor svaret varierer fra tilfelle til tilfelle. Men jeg lurer veldig på hvor store mengder annonser dere har på nettstedene deres.

Jeg har pleid å plassere en leaderboard øverst i hovedfeltet på hvert nettsted ... og that's it. Jeg er ekstremt forsiktig med å legge inn annonser fordi jeg ikke tør å ta sjansen på at brukerne føler at sidene blir for forstyrret av annonser. Men når Google hver måned forteller meg at jeg er en pingle som ikke har flere annonseenheter spredt rundt på siden min, går jeg kanskje litt for langt?

Bonusspørsmål: Hva slags annonseformater bruker dere?

Jeg tenker på community-type-sider. Bedriftsnettsteder liker jeg som mange andre å ha helt annonsefrie. Har stort sett brukergenerert innhold, så tekstlinker er ikke en mulighet.
 

Alf

Medlem
3 til 4 250x300 bannere pluss en masse lure bannere i form av thumbs. Før var jeg av den oppfatning at bannere ikke var bra. Det har jeg tapt masse på:)
 

Hupsey

Medlem
en masse lure bannere i form av thumbs
Er dette 125X125 format?
Ser mange bruker dem på internasjonale sider, men har ikke sett mange på norske sider.
Har du en norsk side du har 125X125 anonser på?
 

Alf

Medlem
Hm, hvordan plasserer du 250x300-bannere?

Litt variende. 3 i høyre sidebar. Evt en høyre sidebar, samt 3 i footer. Fungerer på sider konstruert innholdsmessig slik at du får de fleste til å scrolle ned dit. Thumbs er variende, men vanligvis 160x90 eller 180x135.
 
Topp