Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mange gratiskataloger finnes det i Norge?

kongen

kongemedlem
Hvor mange gratiskataloger finnes det i Norge?
 
Sist redigert av en moderator:

kongen

kongemedlem
Hehe, det er bare gulesider, telefonkatalogen, nettkatalogen (pga tv-reklame) og startsiden.no jeg har i toppen av hode når det gjelder kataloger. Resten må da være "crap" og ha liten funksjon og verdi for folk generelt som igjen betyr lite trafikk fra disse andre katalogene. Men en SEO-verdi kan det kanskje enda ha... så lenge det varer...
 

Magnus_BL

Medlem
Det kan godt hende du har misforstått. Det er ikke gulesider/telefonkataloger/nettkatalogen det er snakk om - men vanlige webkataloger. Alt fra DMOZ til KeyWeb til Startsiden. Samt mindre webkataloger. Dersom man har en nettside hvor det er passende kategorier, slik at lenken kommer på en underside med lignende sider, så er det nyttig for SEO.

Forskjellige nettsider, forskjellige strategier. Som du sier så får man ofte god trafikk fra Startsiden. De andre katalogene er for SEO. Dersom man har et tema på nettsiden sin som ikke er et typisk tema man lenker til, så er slike webkataloglenker veldig greie å ha. Det var mye større før enn det er nå, men gir fortsatt en god SEO-effekt. Spesielt de større katalogene. Har du et veldig stort SEO-budsjett og kan bruke mye tid på SEO så er kanskje slikt mindre viktig. Men jeg mener allikevel det er en god start når man har en ny god side.

Dersom du mener at webkataloger ikke er den beste strategien, så vennligst ikke fortsett den diskusjonen i denne tråden. Da kan du ta det i lenkestrategi forumet eller send meg en PM. Takk.
 

picxx

Well-Known Member
Finnes det seriøst så mange norske kataloger?

Jeg har en liste på ca. 80, men kommer ikke til å tilby noe før lista er på over 100 generelle kataloger (er også en del temakataloger iblandet lista).

Ser jo ellers ut som et greit tilbud dette i denne tråden.
Må være flott for eks. booste SEO til feedersider eller satelittsider.
 

i-net

Medlem
de norske artikkelkatalogene - hvor mange finnes det egentlig av dette i Norge? Og er de noe bra? Har de pagerank over 2? Spør fordi jeg tviler sterkt på dette.
 
Topp