Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mange sidevisninger per besøkende får du?

OldHP

Medlem
Tenkte å ha en liten spørreundersøkelse.

Også, legg til svar om hva du mener er bra når det gjelder antall sidevisninger per besøkende (gjennomsnittelig).
 

zapotek

Medlem
Det varierer veldig. Det kommer også mye an på HVA webmaster ønsker brukeren skal gjøre på nettstedet. Har du f.eks. veldig god plassering av Adsense annonser og en dertil høy klikkprosent, vil du ha færre sidevisninger enn om du ikke hadde annonser. Nettsiden er likevel en suksess selv om antallet visninger pr bruker er lavt.
 

OldHP

Medlem
Jo ok

Jo ok, men om man har mange sidevisninger så kan jo det aldri sies å være negativt ihvertfall. Men ok, dårlig formulert spørsmål.
 

picxx

Well-Known Member
Jo ok, men om man har mange sidevisninger så kan jo det aldri sies å være negativt ihvertfall.

Hensikten med en affiliateside er jo nettopp det at brukeren skal klikke seg ut av siden din, gå til et tilbud, og kjøpe/gjøre noe.
Jeg har ingen interesse av at brukere skal brenne mere båndvidde enn høyst nødvendig på en affiliateside.
En "affiliateside" er gjerne det som også går under "infosider".
 

Kristine B

Medlem
Jo ok, men om man har mange sidevisninger så kan jo det aldri sies å være negativt ihvertfall. Men ok, dårlig formulert spørsmål.

Det er jeg uenig i.
Dersom en bruker kommer på nettsiden til et firma for å få kontaktinfo, er det negativt om brukeren har måttet være innom 4 sider før den endelig fant frem.

Mener å huske det var Gerry McGovern som pratet en del om akkurat dette under Webdagene '09 og '08. Mulig jeg husker feil - men poenget er uansett at en bruker strengt tatt bør finne den informasjonen han/hun leter etter enklest mulig. Derfor vil det være negativt å ha mange klikk per besøkende, om du finner ut at det de aller fleste prøver å oppnå er å finne f.eks. kontaktinfo.
Video / 2009 - Webdagene 2009
Gerry McGovern - Create Killer Web Content / Video / 2008 - Webdagene 2008
 
Virker som om noen tror at det er en fordel å ha 1 sidevisning per besøk? Dersom du har en CTR på 100% så er det jo greit, men ellers er jeg på bølgelengde med holkapolka. Det er ikke noen automatikk i at lavt antall sidevisninger gir høy CTR. At de besøkende forlater siden raskt er bare tjenelig dersom de forlater siden på ønsket måte. Det virker som om det her snakkes om litt ulike typer nettsteder.
For noen er det ønsket at de besøkende skal bruke navigasjon og interne linker til å bli kjent med - og helst like - nettstedet. Dersom man lykkes, vil man også kunne få et økt antall av "returning visitors" - og/eller at noen tipser andre om nettstedet. Man kan ha både et "bra" antall sidevisninger per besøk samtidig som man har en god CTR.
 

OldHP

Medlem
webforumet.no har 5,31 sidevisninger per besøkende.
qts.no har 3,93 sidevisninger per besøkende. For lite, mange leser ikke viktig info.
mineoppskrifter.no har 2,15 sidevisninger per besøkende. Passe, folk får det de er ute etter med en gang.

Hvorfor lurer du på dette og hva vil du gjøre med resultatene?

Vil sammenligne deres info med min og se hvor jeg ligger ann.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hvis du skal sammenligne er det vel en fordel om du sammenligner med noe som er sammenlignbart!?!

En firmaside som er statisk bør gi få sidevisninger, et forum bør ha mange, en dagsavis som produserer 100 artikler om dagen bør ha ekstremt mange sidevisninger, et nisjemagasin med få artikler pr dag/uke har færre sidevisninger pr leser

På en dynamisk side kommer det jo an på frekvens man oppdaterer med, og hvilken frekvens leserne er inne med.

Det er så mange faktorer som må med for å få gode tall ut av dette så det holder ikke med ditt ene spørsmål her!
 
Topp