Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye jobber du...?

picxx

Well-Known Member
Er klar over at en god del her inne ikke har internett/web som hverken sin hovedjobb eller som sin hovedinntekt, men hvor mye jobber du egentlig effektivt på det du driver med online. Da snakker jeg ikke om den tiden du er oppkoblet på internett hver dag, men hvor mye av den tiden du setter av til å faktisk drive med effektiv jobbing av dine sider?

Bruker du en eller annen form for tidsplanlegging?
Har du forsøkt å faktisk telle opp hvor mange minutter du driver effektivt arbeide i forhold til den tiden du er online?

Jeg vet med meg selv at altfor mye av den tiden jeg tilbringer online går bort til ikke-kontruktive aktiviteter som forumlesing/skriving, spilling, chatting (heldigvis er jeg på IM's uhyre lite) surfing og andre aktiviteter som ikke er konstruktive i den forstand at det bidrar til mitt online "imperium".

Hva med deg? :)
 

Ole

Medlem
Det går fort bort mye tid til vas ja, men jeg bruker vel 2 timer hver dag til effektiv internettjobbing.
 

Keanu

Geek
Jeg er en periodejobber, og da kan jeg jobbe 12+ timer pr dag. Derimot er ikke det noe som foregår hver uke. For å generere nytt innhold bruker jeg kanskje en 30 minutter annenhver dag, kanskje litt mer om jeg har et spennende tema å skrive om.
På forum og blogger bruker jeg alt for mye tid. :)

Etter eksamensperoden som er tidlig ferdig i år satser jeg på å få en god del timer jobb utført.
 
Sist redigert:

Gomlers

Member
Jeg er litt der hveor Keanu er.

Noe nytt på gang så jobber jeg mye... 10+ timer dagen kanskje.
Går utover soving iallefall...

Når jeg ikke har noe helt nytt å jobbe med, men holder på med oppdateringer/seo/innhold osv,
går det ufattelig mye tid til ren svada ja. Sikkert oppunder 6 timer på nettet, hvorav 0,5-1
time er produktivt.

Har vært på utkikk etter noe ala Office Outlook (Planleggeren, hvor gjøremål popper opp
på skjermen etter hvilket klokkeslett du setter på gjøremålet.. genialt, men jeg gidder ikke
å betale MS 5000,- + bare for det.) - Så hvis noen vet hvor jeg kan få tak i noe sånt litt
rimelig er det bare å si ifra.

Ellers skulle jeg vært flinkere til å jobbe målrettet, og satt skikkelige delmål -> langsiktige mål.
Tror det er smart. Noen som er flinke til å jobbe etter egensatte målsettinger her?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Personlig driver jeg jævla med mye unyttig når jeg sitter på nett, men i utgangspunktet - slik som jeg driver - altså med sånn smått webdesign/utvikling/blogging/etc så er all tid på nett nyttig.

Eksempel: jeg surfer rundt. Da ser jeg på design på siden, og får kanskje ideer. Jeg kan lese noe om britney spears, og kanskje få en ide til en post til bloggen jeg starter etter jul. Sånn sett er det "nyttig", men likevel:

Jeg er jævla lite produktiv, og hadde vært mange-mange-millionær om jeg hadde jobbet KUN med produktive ting når jeg sitter på nett. Ja, jeg mener det; selv en røver som meg uten datautdannelse og særlig talent for noe som helst på nett har ingen problemer med å fylle opp dagen med oppdrag av ulik art. Faktum er at hvis jeg hadde vært frisk (jeg er 100% ufør pga alvorlig leddgikt) og hadde hatt arbeidskapasitet som et normalt menneske hadde jeg nok kunnet drevet det langt.

Gikk gjennom regnskapet for å se og sånn. Og omsetter for over kr 100,000 i år. Og da har jeg jobbet ca 15% stilling pga av ekstremt mye sykdom (vært innlagt et par måndeder på sykehus og diverse) og rent generelt vært ekstremt lat.

Personlig er jeg også litt for at vi egentlig ikke vet hvor mye produktivt vi driver med. Det er jo det som er fint med en slik jobb/tilværelse. Jeg kan legge meg på sofaen og se dvd hele dagen hvis jeg vil. Den friheten er det mange som kan misunne oss. Ingen sjef som klager eller setter press på oss.

Samtidig er dette et tveegget sverd; jeg trenger nok litt press. Min nett-tid må også sees i sammenheng med at jeg omtrent ikke ser på tv. Jeg sitter på nett isteden. Noen ligger å ser tv, jeg ligger med laptopen på magen. Andre igjen tar oppvasken. Hver sin fritidsaktivitet.

(ble litt off-topic dette, men cupfinalen var så jævla kjedelig)..
 
Topp