Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye koster det å ansette 1pers i timen?

joacim

New Member
Hvis en ansatt tjener 100kr i timen. Hvor mye vil det koste en arbeidsgiver å ansette han/hun i timen i forhold til statens lover (Ikke inkluder kostnader ved kursing eller verkøty/ utstyr)?

Tallet 100 er kun brukt for eksemplets skyld. Bruke gjerne tallet 100kr til å gi et utfyllende eksempel på utgiftene.
 

arve

Medlem
Lovpålagt ca 135 kroner (feriepenger 10,2 arbeidsgiveravgift 14,1 og pensjonskostnader og forsikringer ca 10%)

Sykefraværet beregnes vel til i gjennomsnitt 5% og må nesten også taes med.
 

Steve Cash

Medlem
Enig, selv om arbeidsgiveravgift 14, % prosent gjelder bare i sone 1, den gjelder i de mest "sentrale" kommunene. Satser arbeidsgiveravgift
Soneinndeling
Er den ansatte over 60 går satsen for feriepenger opp til 12,5 %. 10,2 og 12,5 er satser som gjelder hvis det ikke er tariffavtale om mer. Husk at det er arbeidsgiveravgift også på feriepenger.
 

Steve Cash

Medlem
Kanskje hvis en skal regne med kostnad for kontorplass, utstyr, kurs, ikke fakturerbar tid ved møter og kurs, ventig, somling, reiseutgifter hit og dit osv. Hvis ikke syns jeg det høres mye med en dobling etter de erfaringene jeg har.
 

joacim

New Member
Lovpålagt ca 135 kroner (feriepenger 10,2 arbeidsgiveravgift 14,1 og pensjonskostnader og forsikringer ca 10%)

Sykefraværet beregnes vel til i gjennomsnitt 5% og må nesten også taes med.
Takk for svar Arve. Det var disse tallene jeg så spesifikk etter. Det var til stor hjelp.

Takk til andre også, som påpeker viktige poeng ved ansettelse av 1 person. Takker.
 
Sist redigert:

janerik

Medlem
2x timeslønn hørtes mye ut, men det avhenger vel av hvilken bransje man snakker om.

Jeg har stort sett sagt 1,45 ganger timeslønn for å gå i null, noe som stemmer bedre med det Arve sier.

Men som nevnt, avhengig av bransje f,eks så kan dette variere noe.
 
Topp