Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye tjente du i dag?

PIP

Medlem
For mitt vedkommende handler det i øyeblikket om hvor mye jeg bruker hver dag, uke, mnd... Har ikke "vært på nett" på mage år, og nå handler det om å begynne å leke litt igjen - og akkurat nå bare koster det... ;)
 

Overlord

Medlem
Mulig jeg er teit men hva menes med "på seo"- at du har sider søkeoptimalisert slik at du får mye adsense-trafikk via google?

Nei, det har jeg prøvd meg på uten noen som helst suksess. (Vanskelig å få sidene opp, og fikk veldig lite inntekt på de som faktisk kom inn). Jeg har gjort et par oppdrag for et par små nettbutikker innenfor små nisjer som det ikke er noe særlig seo konkurranse innen. Og så rett og slett fått noen kroner på de kundene som kommer inn via søkemotorene pga "min jobb".

Litt vanskelig å definere hva jeg har skaffet så klart, men vi har klart å komme til en enighet.
 

picxx

Well-Known Member
jaha...hvor mye tjente dere helgen?

Uvesentlig.

Denne tråden er tilegnet påminnelser om hva man enkelt kan gjøre for å rette opp en lite innbringende periode på nett.

Så hva gjør jeg?

Jeg kontakter gamle kunder og tilbyr nye tjenester, det fungerer veldig bra.

Hva gjør du?
 

metallian

Medlem
En kjapp regnskapssjekk viser at 12 første månedene med egne sider resulterte i ca 47 000 brutto inntjent. Timeprisen vil jeg ikke snakke om, men jeg ser på det som hobby :eek: Juni 09 var en mycke bra måned så jeg klarer "dodge" mva-regnskapet noen måneder til håper jeg...

Man lærer hele tiden og det er bare 3 mnd siden jeg begynte med f.eks TD og denslags programmer. Fortsetter progresjonen kan jeg om få år trappe ned min "vanlige" jobb for så å pensjonere meg når jeg er 40...håper jeg :D
EDIt:'
Snitt på 128kr dagen forøvrig. Om jeg jobba,fiska eller lå i senga og feis :D
 
Sist redigert:

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
En kjapp regnskapssjekk viser at 12 første månedene med egne sider resulterte i ca 47 000 brutto inntjent. Timeprisen vil jeg ikke snakke om, men jeg ser på det som hobby :eek: Juni 09 var en mycke bra måned så jeg klarer "dodge" mva-regnskapet noen måneder til håper jeg...

Man lærer hele tiden og det er bare 3 mnd siden jeg begynte med f.eks TD og denslags programmer. Fortsetter progresjonen kan jeg om få år trappe ned min "vanlige" jobb for så å pensjonere meg når jeg er 40...håper jeg :D
EDIt:'
Snitt på 128kr dagen forøvrig. Om jeg jobba,fiska eller lå i senga og feis :D

Morro:)
Mer enn jeg har tjent siden jeg starta i 2004 :p har tjent 515 noe som vil si rundt 4 kr dagen.. om jeg gjorde regnestykket riktig..

Om jeg kan spørre ? hvor lenge er det til du er 40?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
En kjapp regnskapssjekk viser at 12 første månedene med egne sider resulterte i ca 47 000 brutto inntjent. Timeprisen vil jeg ikke snakke om, men jeg ser på det som hobby :eek: Juni 09 var en mycke bra måned så jeg klarer "dodge" mva-regnskapet noen måneder til håper jeg...

Hey, et lite tips: MVA-registrering kan være gull verdt hvis du har litt utgifter som kan være relevante for driften (alt fra webhotell, ny datamaskin, telefon, kamera og internett, til nytt skrivebord og kontorstol), og du har primært bedriftskunder. Selve regnskapet er ikke noe værre å holde styr på enn du allerede må, den eneste forskjellen er at du får tilbake moms for alle mulige ting du kjøper til firmaet/driften.
 

metallian

Medlem
Hey, et lite tips: MVA-registrering kan være gull verdt hvis du har litt utgifter som kan være relevante for driften (alt fra webhotell, ny datamaskin, telefon, kamera og internett, til nytt skrivebord og kontorstol), og du har primært bedriftskunder. Selve regnskapet er ikke noe værre å holde styr på enn du allerede må, den eneste forskjellen er at du får tilbake moms for alle mulige ting du kjøper til firmaet/driften.

MVA-regnskapet vil gå i solid pluss for min del siden 90% av inntektene kommer fra utlandet og er nullsatset-men siden jeg kan gå 3 år tilbake og få etterbetalt MVA utsetter jeg gjerne litt til-hatt firma 19 måneder eller noe sånt :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Forrige måned ble egentlig ganske fin, ekstra hyggelig med et par nye kunder som allerede har begynt å spørre om flere prosjekter når jeg bare såvidt er ferdig med de forrige :) Det eneste som hindrer "ganske fin" fra å gå over til "veldig fin" er egentlig den ene kunden som er seint ute med betalingen...

Juni kan se ut til å bli enda bedre; et litt større, spennende og lovende prosjekt på gang med en kompis, et par mindre jobber allerede unnagjort, kontrakt signert på et litt større prosjekt, og en lovende samtale om et annet litt større prosjekt i går, i tillegg til de "forrige-måneds-kundene" jeg nevnte over :)
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
MVA-regnskapet vil gå i solid pluss for min del siden 90% av inntektene kommer fra utlandet og er nullsatset-men siden jeg kan gå 3 år tilbake og få etterbetalt MVA utsetter jeg gjerne litt til-hatt firma 19 måneder eller noe sånt :)

Det spiller jo ingen rolle om inntektene kommer fra utlandet eller ikke, så lenge kundene dine her i norge primært er bedriftskunder (som også får tilbake mva) legger du selvsagt bare til 25% på de nåværende prisene dine til norske kunder.

Det eneste du oppnår ved å utsette det er at du må legge ut for mva i mellomtiden når du i stedet kunne ha fått pengene på konto, altså taper du renter, og selv om det ikke er så mye, så er det vel greit å få inn pengene jo før jo bedre, det du gjør nå er jo egentlig å låne bort penger (til staten) gratis...

MVA-regnskapet går på sett og vis i pluss for alle som er mva-registrert, de eneste mva faktisk koster penger er de som ikke er mva-registrerte (og selvsagt evt noe til regnskapsføring).
 
Topp