Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye trafikk på share...

onlyme

New Member
Hvor mye trafikk kan en ha på share før hosten begynner å klage? Tenker da på typisk amerikansk host, og static side.

Erfaringsmessig begynner maset på 5 - 6.000 hvis det er en blogg. Men lurer på hvordan det er med en static.
 

SolidHost

Medlem
Dette er nok et utrolig vanskelig spørsmål å svare på og det kommer veeeldig an på hvor du hoster det og hvilket opplegg/oppsett de har på sine delte servere. De "vanligste" i utlandet, som Hostgator, dreamhost. etc, som har en ufin mengde kunder pr. server ville nok ha stoppet deg lenge før du kommer opp i et slik antall, dersom vi snakker unike pr/dag.
Her finnes det selvfølgelig unntak, for den gjennomsnittlige Ola Nordmann som kjøper seg delt webhotell bruker opp til 50BM diskplass og har kanskje 5 besøkende på siden sin annenhver dag. Dersom du er eneste kunder på denne serveren som har dette antall besøkende og det IKKE går ut over andre kunder, så kan det være at de ser gjennom fingrene. Det kommer jo også an på hva disse 6000 unike brukerene gjør hver dag. Dersom de ser på en statisk html-side, så vil det jo ikke være noe problem.Men svaret er nok at det vil variere fra host til host.
 

SolidHost

Medlem
HG skiller seg positivt ut blandt de amerikanske for de er UTROLIG dyktige på serverlogistikk. Når jeg sier serverlogistikk, så handler dette om å balansere kunder som bruker mye ressurser ut på servere med mange små kunder som ikke bruker mye av sine ressurser. De fleste som overselger sine ressurser prøver å gjøre dette så godt som de kan, men det er ikke alle som er like dyktig på det.

Jeg har personlig erfaring med mange systemer etter å ha jobbet med andre- og tredjelinjesupport for et par store hoster i USA og jeg tror mange ville ha fått seg en liten overraskelse om de viste hvor mange de faktisk deler server med ;)
 

SolidHost

Medlem
Her har du et lite eksempel på det jeg snakker om;

La oss ta en IP-adresse som tilhører en server hos HostGator;



La oss så ta denne ip-adressen og se hvor mange nettsteder som faktisk ligger på akkurat denne serveren;



Edit: Bare for å ha det sagt; En feilkilde her kan selvfølgelig være kunder med mange domener som peker til samme nettsted.
 
Sist redigert:

onlyme

New Member
Vedr. dreamhost. De har vanligvis 20 sider på serveren som skal bruke 5% av ressursene hver. Vanligvis putter de inn noen innaktive sider så de andre får mer.

eks. http://www.protect-x.com/info/girlsandsports.com

Som har ip: 208.97.133.100

http://whois.domaintools.com/208.97.133.100

Årsaken til at jeg spurte var at jeg har tatt en static side over på dedikert, og lurte på om dette var bortkastet. Evt. om jeg bare kunne hatt den på share. Hadde i går 16.500 unike besøk, og i dag ender det vel på 18.500.

Kjøper 535 ram burstable til 985 ram. Er mye på burst, men jeg kan skru den opp i 4 GB. Da må jeg ut med $400 i måneden. Mye for en hobby:)
 
Topp