Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor trygge er egentlig dine bitcoin?

Chris M

Medlem
Var en av de som faktisk kjøpte bitcoin tidlig i 2013. Hadde de først bare lagret på brukerplattformen. Men etter en tid med inaktivitet der, så fant jeg ut at jeg ble charget en ganske heftig sum hver måned. Gebyrene var store nok til at hele summen ville være vekk i løpet av et år. Så da førte jeg pengene over til en wallet. Nå etter at bitcoin har steget ganske heftig tenkte jeg at jeg skulle ta ut pengene. Men da finner jeg ut at min wallet faktisk er tom og at alle pengene forsvant i mai 2017. Ganske surt, ettersom den opprinnelige summen faktisk hadde blitt noen titusen om alle hadde holdt fingrene fra fatet.

Jeg har jo lest om at wallets og exchanges blir hacket og at pengene forsvinner. Og det er null håp om å få de tilbake. Men jeg tror faktisk ikke folk vet hvor omfattende dette faktisk er. De bitcoins som ble stjålet ble overført til denne kontoen:
https://blockchain.info/address/12T5dTpoHX2WvRVBVT6VFMunTxQVBvJEPX

Og som dere ser har denne walletten mottatt mange sider med transaksjoner. Og det pågår fortsatt og det blir ikke gjort noe for å stoppe det virker det som. Det som er ganske interessant her er at jeg ikke hadde noe enkelt passord. Men et ganske så vanskelig et. Så det burde ikke være noen umiddelbar fare for at noe slikt skulle skje. Har også hatt det lagret på papir, ikke digitalt. Så når jeg har lest om hacking, så har jeg ikke sjekket om dette kunne gjelde meg. Men det jeg ser er at det er kun et sted jeg har brukt samme passord. Og det er på Virwox der jeg opprettet konto i 2013. Da var det en av få steder der man faktisk kunne kjøpe Bitcoin. Uten at jeg skal lansere noen konspirasjonsteorier, så er det jo kun de eier denne siden som har tilgang til passordet jeg hadde der som kunne ha gjort dette. Eller? Ikke meldt om noe hacking i nyere tid som jeg kan finne i alle fall...
 

Chris M

Medlem
Var faktisk det første som slo meg. At det måtte være noen med tilknytning til Virwox som står bak. For de ser ID til alle wallets pengene blir overført til. Så kan de bare teste passordet samme person brukte hos de. Er jo ganske så enkelt egentlig. Og ettersom det er den eneste plassen jeg har brukt samme passord, så lukter det jo litt svidd...
 
Topp