Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor trygt er det å sende uten sporing?

Stoppet

Banned
Noen som har erfaringer med utsending av pakker uten sporing med Posten?

Opplever dere at brev blir borte eller at mottaker svindler til seg varen ved å si at den ikke er mottatt?
 

rattata

Medlem
Har sendt 5500 pakker med Posten uten sporing de siste par årene. Ingen har blitt borte. Har riktignok fått noen i retur, men det er når kunden ikke klarer å skrive sin egen adresse korrekt.

Forsøk på svindel har jeg ikke vært borte i.
 

KIA

Medlem
Jeg opplevde flere ganger minipakker (med sporing leveres i postkasse) ble forsvant, noen kunder sa at de ikke fikk pakker som ble sendt som brev. Hvis pakke som brev eller som minipakker skal leveres i postkasse, er det ikke 100% sikkert at kunde får den. Pakker kan bli stjålet ifra postkasser osv. Nylig fikk melding fra Posten at en pakke med sporing som servicepakke ble stjålet på veien til postkontoret. Jeg er ikke fornøyd med Posten/Bring.
 

HanneSol

Member
Jeg sender også mye uten sporing, og opplever veldig lite problemer. Et par pakker har kommet i retur pga feil adresse fra kundens side, og én konvolutt kom tom fram. Da trodde jeg noen hadde stjålet innholdet underveis, men det dukket opp hos posten i løpet av et par dager.
 

Austin

New Member
Har sendt cirka 400x 350grams pakker de siste 3 årene og 2 har forsvunnet. Et større problem har vært at kunden ikke har klart å skrive sin egen adresse rett.
 

Marius

Medlem
Jeg drev en og samme nettbutikk i 10 års tid. Varer som er rimelige (eller rimelige for deg som selger i innkjøp) kan man fint sende uten sporing. Tapet i den perioden jeg drev denne nettbutikken var nok ikke større enn 1 av 500 forsendelser.

Har opplevd veldig lite svindel fra kunder, men har opplevd at hele bur med forsendelser har forsvunnet fra både Bring og PostNord. Husker spesielt en gang hvor politiet troppet opp på kontoret med et par søppelsekker med våre utsendelser som de hadde funnet i en leilighet på Grønland, Oslo. Mot slikt hjelper ikke sporing så veldig, og sånne hendelser har jeg heller ikke opplevd etter jeg flyttet forretningene ut av Oslogryta.
 
Topp