Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan bruke 30.000kr på markedsføring smartest?

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Og jeg vil rette en takk til dere på forumet som oppmuntret meg til å bare kjøre i gang med butikken for 2 år siden. Jeg lærer mens jeg går, men det er fanken meg bedre enn å sitte på gjerdet og aldri komme i gang. I love this shit;)
Ha en fin uke!
 

Tonny Kluften

Administrator
Oppdatering:
Jeg har satt i gang følgende tiltak:
Hyret en oversetter til å oversette/skrive norske produktbeskrivelser for oss.
Inngått et samarbeid med bloggere for å skrive innlegg om våre produkter og dermed skape langt flere innlenker til butikken.
Startet å handle inn flere varer fra distributør slik at vi kan ha det på lager her hos oss i stedet for dropshipp (har tro på dette).
Jobber videre med CEO for hvert enkelt produkt.
Bygger opp Facebookgruppen og booster annonser/innlegg der i stedet for annen annonsering (Gir resultater).
Gjort mer research om hvilke varer folk egentlig kjøper mest og vil ha.
Kjører i gang en større konkurranse på nettsiden straks.

Dette ser ut til å hjelpe, går mot min beste måned med salg so far (sett bort i fra desember).

Veldig bra.
Norske produktbeskrivelser er et must både for SEO og kundene.
Tror at kunder kommer tilbake oftere om du har lager og ikke lang leveringstid med dropshipping.
CEO for hvert enkelt produkt blir en sinnsvak stor kjempeutgift, Chief executive officer - Wikipedia, the free encyclopedia, jeg ville heller gjort SEO :D

Hadde vært artig å høre om konkurransen du setter igang gir noe effekt.

Juli blir nest best etter desember, say no more... men gled deg til desember.
 

picxx

Well-Known Member
Adwords og annen direkte markedsforing er som aa kaste en neve med dritt paa veggen og haape at noe fester seg. Faa noen til aa bygge deg en rimelig grei landingsside og betal for leads. 30.000 burde kunne gi deg noe slikt som en grei side pluss en 2-2,500 leads, som du kan selge til igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen..... (osv.)

p.s. Adwords kan vaere greit aa bruke til aa samle leads, om du faar presset prisene langt nok ned, men enklest er det nok aa ta det via et eksisterende affiliatenettverk (om kommisjonen deres ikke er alt for grusom).

Et lite obs paa tampen; leste nettopp at e-post markedsforing (leads) fremdeles utkonkurrerer sosiale kanaler + adwords 8:1, noe som vil bety 8000 salg via leads istedet for de 1000 du betaler samme prisen for direkte via adwords. Noe aa tenke paa? ;)
 
Sist redigert:

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Veldig bra.
Norske produktbeskrivelser er et must både for SEO og kundene.
Tror at kunder kommer tilbake oftere om du har lager og ikke lang leveringstid med dropshipping.
CEO for hvert enkelt produkt blir en sinnsvak stor kjempeutgift, Chief executive officer - Wikipedia, the free encyclopedia, jeg ville heller gjort SEO :D

Hadde vært artig å høre om konkurransen du setter igang gir noe effekt.

Juli blir nest best etter desember, say no more... men gled deg til desember.

Hehe! Ja får styre unna CEO og satse på SEO;-)
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Oppdatering konkurrasne etter forespørsel fra Tonny

Tonny, du spurte etter info om den nye konkurransen.Denne konkurransen har gitt null respons så langt... Har jeg overdrevet vanskelighetsgraden av den? Har annonsert den på konkurransenett, som vanligvsi biter på + diverse andre sider. Har også laget innlegg på min facebookside som har 1500 likes (boosta til og med den slik ad den nådde noen og 4000 view. Noen feedback på denne? :confused:Tok jeg tok meg vann over hodet på noe jeg i utggnangspunktet trodde var en genial ide? Link til konkurranse http://usbgadgets.no/web/side/19 -Jeg trodde bloggere beit på sånt til vanlig. Noen taknker angående dette?
 
Sist redigert:

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Har sendt Mail til alle bloggere jeg har i adresseboka. Fremdeles lite respons. Jeg tror jeg må ta en annen vri på konkurransen neste gang. Leksa lært denne gangen er vel at det gjelder å holde ting enkelt.
 

picxx

Well-Known Member
Du manler noe vesentlig i konkurransen din.
"Alle bloggere som deltar vil dessuten motta et gavekort til usbgadgets paa 51 kroner, som de kan benytte naar de vil i nettbutikken. En liten takk fra usbgadgets til alle deltakere."

Konkurransen din har minst 24 tapere.

Ved aa dele ut gavekort faar du 25 potensielle kunder, pluss de som kommer inn via linkene i bloggene.
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Du har et meget godt poeng der, Picxx, det kan være nøkkelen. Takk for god observasjon. Jeg prøver å gjøre den forandringen i konkurransen.
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Du manler noe vesentlig i konkurransen din.
"Alle bloggere som deltar vil dessuten motta et gavekort til usbgadgets paa 51 kroner, som de kan benytte naar de vil i nettbutikken. En liten takk fra usbgadgets til alle deltakere."

Konkurransen din har minst 24 tapere.

Ved aa dele ut gavekort faar du 25 potensielle kunder, pluss de som kommer inn via linkene i bloggene.

Hei Pixx, har gjort det du sa, virket som en god ide å gi alle bloggerne noe for å delta i tillegg til sjansen å vinne en større premie. Men jeg er muligens for sent ute med disse forandringene. Mange som har lest om konkurransen tidligere har vel funnet ut at de ikke vil bli med og vet ikke om forandringen. Fremdeles labert med respons. Kanskje jeg prøver en ny omgang senere i høst. Et spørsmål: hvor mye er vanlig å betale for et blogginnlegg eller en artikkel på en temaside som linker til nettbutikker?
 

Datajo

New Member
Hva med å ta et av bestselger produktene dine og tilby CPO nettverkene et super-tilbud.

Om varen koster 250kr retail value, så tilby 350,- per ordre du mottar fra CPO nettverkene.

Det du oppnår er:

- Utrolig mye visninger av annonsene dine (brand and recognition)
- Turn over på varelager
- Full kontroll på kostnadene
- Ca 3,5 MILLIONER visninger av dine annonser ed en CTR fra nettverkene på 1% og en konvertering på dine sider på 5%

Dette betyr en visningspris på kr 0,00875.

Dette er MYE markedsføring for pengene.

Juster med dine egne tall og regn ut selv hva du kan skape med utgangspunkt i 30.000 kroner i spending.
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Bra du fikk økning, hvor mange prosent var økningen din på ?
Hva fikk du best "uttelling" ?

Økningen bar bra etter en runde der jeg sponset en gjen bloggerere. Salget økte med ca 1/4 del. Så 25% da sirka.
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Hva med å ta et av bestselger produktene dine og tilby CPO nettverkene et super-tilbud.

Om varen koster 250kr retail value, så tilby 350,- per ordre du mottar fra CPO nettverkene.

Det du oppnår er:

- Utrolig mye visninger av annonsene dine (brand and recognition)
- Turn over på varelager
- Full kontroll på kostnadene
- Ca 3,5 MILLIONER visninger av dine annonser ed en CTR fra nettverkene på 1% og en konvertering på dine sider på 5%

Dette betyr en visningspris på kr 0,00875.

Dette er MYE markedsføring for pengene.

Juster med dine egne tall og regn ut selv hva du kan skape med utgangspunkt i 30.000 kroner i spending.

Høres jo spennende de talla du ramset opp der, men jeg ernybegynner fortsatt og forstår ikke en døyt av hva tipset var. Ha meg unskyldt... Jeg må nok sette igang tiltak som jeg føler meg kapabelt til å gjennomføre før jeg drar til med mer avanserte greier. Men Takker for innspill :)
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Adwords og annen direkte markedsforing er som aa kaste en neve med dritt paa veggen og haape at noe fester seg. Faa noen til aa bygge deg en rimelig grei landingsside og betal for leads. 30.000 burde kunne gi deg noe slikt som en grei side pluss en 2-2,500 leads, som du kan selge til igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen..... (osv.)

p.s. Adwords kan vaere greit aa bruke til aa samle leads, om du faar presset prisene langt nok ned, men enklest er det nok aa ta det via et eksisterende affiliatenettverk (om kommisjonen deres ikke er alt for grusom).

Et lite obs paa tampen; leste nettopp at e-post markedsforing (leads) fremdeles utkonkurrerer sosiale kanaler + adwords 8:1, noe som vil bety 8000 salg via leads istedet for de 1000 du betaler samme prisen for direkte via adwords. Noe aa tenke paa? ;)

Så det du sier, Pix, er at tradisjonell e-postmarkedsføring fremdeles har mye å gi?

EDIT: Har du forresten mulighet til å forklare meg dette med landingsside, hva dens funksjon er? Har ikke fått lært meg alle uttrykkende innen feltet enda. Thanks:)
 
Sist redigert:
Topp