Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan bruker nettsteder Twitter?

Vil bare ha noen tilbakemeldinger fra dere på dette:

- Bør store nettsider opplyse om hva som skjer på sidene på Twitter? Med «store nettsider» mener jeg dynamiske sider hvor det til stadighet skjer ting, ikke sider av typen «Velkommen til Firmanavn.no, her kan du lese om de historiske maskindelene vi installerte i våre fabrikker i 1938». Bør nettaviser, sosiale nettsider og andre store nettsider opplyse om nyheter, produkter, tilbud og sånt på Twitter? Er dette noe dere gjør selv på deres egne sider?

- Hvis ja: hva er best -- å opprette en egen Twitter-konto for nettsiden, eller å bare bake disse oppdateringene inn i mitt eget personlige feed? Hvordan gjør dere det på deres sider?

- Dersom min nettside har en egen Twitter-konto, kan jeg da sette meg rolig tilbake og sette denne til å oppdatere automatisk med hva som skjer på siden, eller vil et slikt feed være svært upopulært dersom jeg ikke går inn manuelt og svarer på tweets jeg får, legger til venner og slike ting? Hvor aktiv må en slik twitter-konto være på det rent sosiale feltet?

- Dersom jeg skriver twitter-oppdateringer på flere språk, er det da det beste å opprette en egen konto for hvert av språkene?

- Er det andre Twitter-lignende sider det lønner seg å være aktiv på?
 

Gaasehud

Medlem
Har jo en tidligere, lignende tråd om temaet, men forstår det som om du fokuserer på større bedrifter/sider (?)

Litt som jeg skrev i nevnte tråd, mener jeg man må tvitre om ting folk får noe igjen for: noe morsomt, smart (med link), tips/triks etc., kanskje litt småpersonlige ting så man får et nytt forhold til bedriften/siden (så man tenker at man "kjenner" dem), for å poste nytt fra nettsiden, produkter o.l.

En som bare skriver om ting til fordel for sin egen bedrift, men ikke er interessant for andre, gidder ingen å følge. ;)

Lykke til! :)

PS: Nettserier dot no du tenker på i denne sammenhengen?
 
Topp