Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan er markedet for AdWords om dagen?

Jeg har fått med meg at AdWords pushes relativt hardt av telefonselgere for diverse firmaer, nylig demonstrert gjennom en tråd her på forumet. Uten at jeg ønsker å røpe alt for mye, la oss bare anta at jeg har utviklet en løsning som øker konverteringen fra AdWords. Denne løsningen tar endel tid å tilpasse hver kunde, så jeg er avhengig av langvarige kundeforhold for at det skal være lønnsomt.

Hvor vanskelig er det egentlig å selge slike produkter om dagen? Og hvordan priser dere dette? Som en prosentandel av budsjettet eller bruker dere fastpris?
 

looper

Medlem
Hei,

Er noen år siden jeg var i denne bransjen. Normalt sett så legger man på en pris oppå budsjett. Første faktura har gjerne en større kostnad som nettopp går til oppsett. Deretter så bør man ta en pris for optimalisering/vedlikehold. Det er veldig mange som underpriser dette, leverer dårlig og gir det hele et dårlig rykte.

Jeg vet at noen store annonsører har begynt å bruke byråer som affiliates. At byrået faktisk får en cut av salg generert,etc. Slik er vanlig i statene.

Mvh
 
Jeg vet at noen store annonsører har begynt å bruke byråer som affiliates. At byrået faktisk får en cut av salg generert,etc. Slik er vanlig i statene.

Dette er ikke så dumt, men hvis det ikke er et produkt som bestilles over nett blir det jo veldig vanskelig å dokumentere. F.eks. håndverkere eller advokater, hvor det er naturlig å ringe eller sende mail.

Jeg har for øvrig samme inntrykk som deg, nemlig at dette underprises, som enten fører til et dårlig produkt eller til at firmaene ikke klarer å leve av det. Det samme gjelder for nettsider.
 
Topp