Hvordan få brukere til å "Like" FB-pagen?

En tråd i 'Sosiale medier' startet av AndreasB, 15 Mar 2011.

  1. TorsteinO

    TorsteinO Art Director & grunder

    Innlegg:
    4.642
    Ang hvordan det funker - se f.ex. minioya.no, der er den litt nede på høyresiden. Klikk klikk, like, unlike, alt skjer på samme siden. Dette er med 100% standard kode fra fb.

    Hvis det er en nettbutikk så bør man naturligvis holde fokus på produktene, men det kan jeg ikke se andreas nevne noe om? og samme hva så går det jo fint å legge inn dette på en "etter kjøp"-side, som du selv foreslo, evt å la brukere lage konto hos deg vha facebook connect, noe som forenkler/forkorter registreringsprosessen veldig (du vil ikke være avhengig av fb i etterkant siden man nå kan hente ut mailadresse også på denne måten).

    Å få mange likes på face er absolutt ikke noen mirakelløsning, eller noe hovedmål i seg selv, det er absolutt ikke det jeg mener. Derimot kan det være et delmål i en mer overordnet strategi, for det VIL garantert få flere brukere til å komme tilbake/få med seg oppdateringer, enn uten noen som helst slik løsning, og du vil også sannsynligvis få noen nye brukere derfra, siden det alltid er NOEN som oppdager en side via venner/kjente.

    Du må også huske på at facebook har en ENORM spredning, og når det er så enkelt som det er å "like" en side på fb kan du raskt ende med bedre resultat på sluttlinja enn du ville hvis du brukte en mailingliste/rss/twitter i stedet, selv om mailinglista nok vil ha bedre resultat pr påmelding, siden du sannsynligvis vil få flere veldig mye flere likes på en facebookside enn de andre metodene vil gi påmeldinger/følgere.

    Å selge noe til en kunde EN gang er bra, men kunder som kommer tilbake - og kanskje tilogmed tipser venner - er enda bedre, så alt av mailinglistepåmeldinger og liknende er gull verdt, og KAN godt være verdt å bruke noen kroner på, men hvor mye ressurser/penger/tid som vil lønne seg å bruke vil selvsagt variere veldig.

    Derfor vil de fleste nettbutikker spørre deg om du vil melde deg på nyhetsbrevet deres når du handler hos dem, og derfor gir flere butikkjeder ut forskjellige varianter av bonuskort og liknende: For å få kundene til å komme tilbake.
     

Del denne siden